Quote from Guest on 24 July 2008, 10:51Är en nybörjare som har ett problem som jag skulle behöva hjälp med:
När jag är ute och tränar ,så efter ca ett par mil börjar fingrar att domna bort.
Är det något som jag kan göra något åt med någon inställning? tänkte kanske
styrstam eller sadelpositio
Är en nybörjare som har ett problem som jag skulle behöva hjälp med:
När jag är ute och tränar ,så efter ca ett par mil börjar fingrar att domna bort.
Är det något som jag kan göra något åt med någon inställning? tänkte kanske
styrstam eller sadelpositio
Quote from Funbeat user on 24 July 2008, 11:01Sitter du och har överkroppens tyngd på styret? Jag brukar försöka hålla emot lite med bålen så händer och handleder inte får så stor belastning.
Sitter du och har överkroppens tyngd på styret? Jag brukar försöka hålla emot lite med bålen så händer och handleder inte får så stor belastning.
Quote from Funbeat user on 24 July 2008, 11:03Kan vara så att jag sitter och hänger för mycket.
Kan vara så att jag sitter och hänger för mycket.
Quote from Fredrik Olsson on 24 July 2008, 11:05Jag har haft samma problem som dig, men jag trixade och optimerade sittställning, både sadelhöjd, sadel framåt/bakåt samt lutning och även vinkeln på styret.
Jag höll på i ca 3-4 veckor med små justeringar inför varje runda, förde lite dagbok över hur de
Jag har haft samma problem som dig, men jag trixade och optimerade sittställning, både sadelhöjd, sadel framåt/bakåt samt lutning och även vinkeln på styret.
Jag höll på i ca 3-4 veckor med små justeringar inför varje runda, förde lite dagbok över hur de
Quote from Michael R on 24 July 2008, 11:13En del hävdar att denna produkt kan hjälpa http://bontrager.com/model/04579/en
Tror den kostar en hundring. Jag har ingen erfarenhet själv av denna med är sugen på att pröva.
/E
En del hävdar att denna produkt kan hjälpa http://bontrager.com/model/04579/en
Tror den kostar en hundring. Jag har ingen erfarenhet själv av denna med är sugen på att pröva.
/E
Quote from Fredrik Olsson on 24 July 2008, 11:26Erik < Den produkten hjälper bara, om jag förstått rätt, mot domningar som orsakas av vibrationer.
Beror domningarna på att man klämmer nerver och blodtillförseln till händerna så är det den sk "karpaltunneln" som behöver avlastas.
Sök på "Karpaltunnels
Erik < Den produkten hjälper bara, om jag förstått rätt, mot domningar som orsakas av vibrationer.
Beror domningarna på att man klämmer nerver och blodtillförseln till händerna så är det den sk "karpaltunneln" som behöver avlastas.
Sök på "Karpaltunnels
Quote from Funbeat user on 24 July 2008, 11:57Hörde något om gelremsor under styrlindan, någon som har erfarenhet?
Hörde något om gelremsor under styrlindan, någon som har erfarenhet?
Quote from Torbjörn Karlsson on 24 July 2008, 12:02Jag körde ett år med Spezialized BG Gel-remsor under styrlindan. Fungerade bra, men eftersom man vill se ut som en riktig hardcorecyklist så har den senare ersatts med tunnast möjliga vita styrlinda från Fizik.. 😉
Tipset annars är att flytta runt hände
Jag körde ett år med Spezialized BG Gel-remsor under styrlindan. Fungerade bra, men eftersom man vill se ut som en riktig hardcorecyklist så har den senare ersatts med tunnast möjliga vita styrlinda från Fizik.. 😉
Tipset annars är att flytta runt hände
Quote from Fredrik Olsson on 24 July 2008, 12:10Jo, jag har testat gelremsor under styrlindan, dubbla styrlindor, m.m. men tycker att de bara hjälpte marginellt.
Jo, jag har testat gelremsor under styrlindan, dubbla styrlindor, m.m. men tycker att de bara hjälpte marginellt.
Quote from Funbeat user on 24 July 2008, 12:24"Är en nybörjare " är nog svaret. Det är lätt att få ändra-på-cykeln-bacillen.. Racer är obekvämt i början, många problem försvinner med antal cyklade mil.
"Är en nybörjare " är nog svaret. Det är lätt att få ändra-på-cykeln-bacillen.. Racer är obekvämt i början, många problem försvinner med antal cyklade mil.