Quote from Funbeat user on 24 July 2008, 13:59Sadelspetsen ska vara vågrätt så du inte håller emot med händerna och kasar på sadeln.
Vanligt fel i början och du kör inte triathlon.
Sadelspetsen ska vara vågrätt så du inte håller emot med händerna och kasar på sadeln.
Vanligt fel i början och du kör inte triathlon.
Quote from Johannes Winger-Lang on 24 July 2008, 14:18Om det är pekfingret som domnar, kan det räcka med att vinkla in växel/broms handtaget någon mm för avlastning.
Om det är pekfingret som domnar, kan det räcka med att vinkla in växel/broms handtaget någon mm för avlastning.
Quote from Funbeat user on 25 July 2008, 10:28Tack alla för tipsen! Är ny här på Funbeat och sidan ÄR så bra som alla säger!
Tack alla för tipsen! Är ny här på Funbeat och sidan ÄR så bra som alla säger!
Quote from Funbeat user on 25 July 2008, 15:30Hade exakt samma problem när jag cyklade på Gotland. Dock bara ca 6 mil om dagen i 7 dagar. Men är nybörjare också...
bytte handtag innan jag drog till gotland och det hjälpte lite men ibland stack det till och började domna från och till....Ska nog för
Hade exakt samma problem när jag cyklade på Gotland. Dock bara ca 6 mil om dagen i 7 dagar. Men är nybörjare också...
bytte handtag innan jag drog till gotland och det hjälpte lite men ibland stack det till och började domna från och till....
Ska nog för
Quote from Funbeat user on 28 July 2008, 13:47Finns även handskar med lite gelinlägg som eventuellt kan hjälpa till.
Finns även handskar med lite gelinlägg som eventuellt kan hjälpa till.
Quote from Funbeat user on 28 July 2008, 13:49i latex?
i latex?
Quote from Funbeat user on 28 July 2008, 13:52Magnus:
Jag hade liknande problem också. Jag domnade i armarna till och med. Lösningen för mig var att köpa handskar och flytta fram sadeln lite. Jag antar att du har rätt storlek på ram? Många har fel storlek på ramen och då är det svårt att korrigera r
Magnus:
Jag hade liknande problem också. Jag domnade i armarna till och med. Lösningen för mig var att köpa handskar och flytta fram sadeln lite. Jag antar att du har rätt storlek på ram? Många har fel storlek på ramen och då är det svårt att korrigera r
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 10:58Vill bara tacka alla för hjälpen jag fått. Skaffade gel remsor som hjälpte mig mycket. Sen verkar det som jag har hittat rätt inställning nu på cykeln ,så det känns mycket bättre nu när jag är ute och motionerar. Tack!
Vill bara tacka alla för hjälpen jag fått. Skaffade gel remsor som hjälpte mig mycket. Sen verkar det som jag har hittat rätt inställning nu på cykeln ,så det känns mycket bättre nu när jag är ute och motionerar. Tack!
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 11:10En kompis till mig som vanligtvis inte brukar cykla hade en cykelsemester förra veckan och cyklade i 3 dagar. Hon har fortfarande domnade fingrar, 4 dagar efter avslutad cykeltur. Är det något hon borde vara orolig för?
En kompis till mig som vanligtvis inte brukar cykla hade en cykelsemester förra veckan och cyklade i 3 dagar. Hon har fortfarande domnade fingrar, 4 dagar efter avslutad cykeltur. Är det något hon borde vara orolig för?
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 11:13Rejäl massage på armarna bör lösa upp de muskler som antagligen har knutit sig och nu blockerar. Dras med det konstant (t-)
Rejäl massage på armarna bör lösa upp de muskler som antagligen har knutit sig och nu blockerar. Dras med det konstant (t-)