Quote from Guest on 5 March 2012, 22:38Hej!
Domnar rejält i mina händer o fingrar vid cykling. Det börjar redan efter en tre fyra mil. Jag försöker variera handisättningen så mycket det bara går.
Efter lite längre lopp typ 12-16 mil är det rent smärtsamt i några dagar efteråt.Efter förra år
Hej!
Domnar rejält i mina händer o fingrar vid cykling. Det börjar redan efter en tre fyra mil. Jag försöker variera handisättningen så mycket det bara går.
Efter lite längre lopp typ 12-16 mil är det rent smärtsamt i några dagar efteråt.
Efter förra år
Quote from Funbeat user on 5 March 2012, 22:48Köp en längre styrstam och flytta möjligvis bak sadeln en bit. Om du har styret lågt så kör några spacers under. Detta bör avlasta din överkropp. Den nya positionen kommer förmodligen kännas rätt avlång men den kommer förhoppnignsvis efterhand kännas bätt
Köp en längre styrstam och flytta möjligvis bak sadeln en bit. Om du har styret lågt så kör några spacers under. Detta bör avlasta din överkropp. Den nya positionen kommer förmodligen kännas rätt avlång men den kommer förhoppnignsvis efterhand kännas bätt
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 08:02kolfiger-gaffel? den dämpar vibrationer, som troligen är boven till dina problem. Eventuellt byt hela hojen till kolfiber. Det kostar, men om du älskar cykling kommer du att njuta x3. Speciellt Scott CR1 har en ram som är byggd för mjuk men stabil gång.
kolfiger-gaffel? den dämpar vibrationer, som troligen är boven till dina problem. Eventuellt byt hela hojen till kolfiber. Det kostar, men om du älskar cykling kommer du att njuta x3. Speciellt Scott CR1 har en ram som är byggd för mjuk men stabil gång.
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 08:40kan ju bero på mycket men klart är ju att du på något sätt hänger på styret på något sätt så att du sätter press på handen.
tankar kring sittställning och aktiv bålstyrka kan vara värt att företa sig.
Man kanske är jättestark i typ plankan men vet inte
kan ju bero på mycket men klart är ju att du på något sätt hänger på styret på något sätt så att du sätter press på handen.
tankar kring sittställning och aktiv bålstyrka kan vara värt att företa sig.
Man kanske är jättestark i typ plankan men vet inte
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 09:03Tack alla ovan för era svar.
Cyklar på en Specialized Paris Robaix, helcarbon, med dämpning i fram gaffel, sadelstolpe samt i bak. Den har inte överdrivet aggresiv sittställning utan är lite högre i fram. Det konstiga är att det oftast känns bäst att ligg
Tack alla ovan för era svar.
Cyklar på en Specialized Paris Robaix, helcarbon, med dämpning i fram gaffel, sadelstolpe samt i bak. Den har inte överdrivet aggresiv sittställning utan är lite högre i fram. Det konstiga är att det oftast känns bäst att ligg
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 09:08Du spänner dig troligtvis.
Du spänner dig troligtvis.
Quote from Berit Bengtson on 6 March 2012, 10:24Tony:
Om inte din cykel är i helt fel storlek för dig så verkar det som du bör se över din sittställning.
Du kan börja tex här:
http://peterwhitecycles.com/fitting.htmOm du behöver professionell hjälp så finns det en Specialized Concept Store i Stockhol
Tony:
Om inte din cykel är i helt fel storlek för dig så verkar det som du bör se över din sittställning.
Du kan börja tex här:
http://peterwhitecycles.com/fitting.htm
Om du behöver professionell hjälp så finns det en Specialized Concept Store i Stockhol
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 10:30- Byt grepp ofta (nere i bocken, mitt på styret, ute vid växelreglagen mm).
- Tänk på hur du håller i styret och undvik sådana positioner som lätt ger domningar (själv vet jag att det kommer snabbare om jag får för mycket tryck på nedre delen av handflata
- Byt grepp ofta (nere i bocken, mitt på styret, ute vid växelreglagen mm).
- Tänk på hur du håller i styret och undvik sådana positioner som lätt ger domningar (själv vet jag att det kommer snabbare om jag får för mycket tryck på nedre delen av handflata
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 10:33Hmm, läste lite noggrannare nu och ser att du redan kör med rätt cykel 🙂 och varierar greppet ofta...
Tror du att det är skakdomningar eller klämdomningar? Det låter lite som klämdomningar eftersom att du får det mer när du ligger i bocken (och därigen
Hmm, läste lite noggrannare nu och ser att du redan kör med rätt cykel 🙂 och varierar greppet ofta...
Tror du att det är skakdomningar eller klämdomningar? Det låter lite som klämdomningar eftersom att du får det mer när du ligger i bocken (och därigen
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 10:37Ska man ha professionell hjälp så går man till något proffs.
http://www.probikefit.org/
Ska man ha professionell hjälp så går man till något proffs.
http://www.probikefit.org/