Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 20:25"Får kotförskjutning i bröstryggen ca: 4-5 ggr per år och måste gå till naprapaten och knäcka till, även det kanske kan vara en bidragande orsak."
OBS inte knäcka kotor om du har sekundära nervproblem. Det är banne mig tjänstefel. Smidighetsträning, sjuk
"Får kotförskjutning i bröstryggen ca: 4-5 ggr per år och måste gå till naprapaten och knäcka till, även det kanske kan vara en bidragande orsak."
OBS inte knäcka kotor om du har sekundära nervproblem. Det är banne mig tjänstefel. Smidighetsträning, sjuk
Quote from Lena O on 6 March 2012, 21:10Hur håller magmusklerna upp kroppen i sin framåtlutande position på en cykel?
Hur håller magmusklerna upp kroppen i sin framåtlutande position på en cykel?
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 21:21Gazzah, man brukar prata om hela bålen, dvs samtliga muskler kring bröstkorgen som rätt tränad fungerar som en korsett som bär upp överkroppen, alltså inte bara magen, även om magen rätt tränad kan stötta den med.
Gazzah, man brukar prata om hela bålen, dvs samtliga muskler kring bröstkorgen som rätt tränad fungerar som en korsett som bär upp överkroppen, alltså inte bara magen, även om magen rätt tränad kan stötta den med.
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 21:30Hur håller magmusklerna upp kroppen i sin framåtlutande position på en cykel?
Typ som en armering/korsett. Utan kolappsar ryggpelaren.
Vänligen
P.
Hur håller magmusklerna upp kroppen i sin framåtlutande position på en cykel?
Typ som en armering/korsett. Utan kolappsar ryggpelaren.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 23:36Tack Jill,Jonas, Bruse,Linus,Robert, Håkan, med flera. Jättemycket information, jag får invänta helgen här så att jag får tid att sätta mig in i allt ni skrivit.
Mattias, Jag har drivit en städ, flytt samt saneringsfirma i många många år. Har inte alls
Tack Jill,Jonas, Bruse,Linus,Robert, Håkan, med flera. Jättemycket information, jag får invänta helgen här så att jag får tid att sätta mig in i allt ni skrivit.
Mattias, Jag har drivit en städ, flytt samt saneringsfirma i många många år. Har inte alls
Quote from Funbeat user on 7 March 2012, 07:22Det vanligaste är att man spänner sig och slappnar inte av. Sedan är det frågan om varför man gör det.
Det vanligaste är att man spänner sig och slappnar inte av. Sedan är det frågan om varför man gör det.
Quote from Funbeat user on 7 March 2012, 13:51Liggcykel är en radikal lösning för sådana här och många andra besvär. Finns svenska liggcyklister som inte klarar av vanliga cyklar pga nackproblem och diskbråck, men som klarar längre sträckor på liggcykel utan problem.
Eftersom man ligger ner blir det
Liggcykel är en radikal lösning för sådana här och många andra besvär. Finns svenska liggcyklister som inte klarar av vanliga cyklar pga nackproblem och diskbråck, men som klarar längre sträckor på liggcykel utan problem.
Eftersom man ligger ner blir det
Quote from Funbeat user on 7 March 2012, 14:40Har du varit i ide?
Har du varit i ide?
Quote from Funbeat user on 7 March 2012, 20:39Jag har kolfiberram,buzzkills,handskar osv.
Men det ända som hjälper för mig är att inte vinkla handlederna för mycket.
Kan vara svårt när man kör lopp och börja bli trött iofs.Har en ganska kort styrtapp med för att minska ryggont.det gör väll att vink
Jag har kolfiberram,buzzkills,handskar osv.
Men det ända som hjälper för mig är att inte vinkla handlederna för mycket.
Kan vara svårt när man kör lopp och börja bli trött iofs.Har en ganska kort styrtapp med för att minska ryggont.det gör väll att vink
Quote from Funbeat user on 7 March 2012, 20:42På lopp så kör man i bocken.
På lopp så kör man i bocken.