Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDomningar i händer o fingrar
You need to log in to create posts and topics.

"Får kotförskjutning i bröstryggen ca: 4-5 ggr per år och måste gå till naprapaten och knäcka till, även det kanske kan vara en bidragande orsak."

OBS inte knäcka kotor om du har sekundära nervproblem. Det är banne mig tjänstefel. Smidighetsträning, sjuk

Hur håller magmusklerna upp kroppen i sin framåtlutande position på en cykel?

Gazzah, man brukar prata om hela bålen, dvs samtliga muskler kring bröstkorgen som rätt tränad fungerar som en korsett som bär upp överkroppen, alltså inte bara magen, även om magen rätt tränad kan stötta den med.

Hur håller magmusklerna upp kroppen i sin framåtlutande position på en cykel?

Typ som en armering/korsett. Utan kolappsar ryggpelaren.

Vänligen

P.

Tack Jill,Jonas, Bruse,Linus,Robert, Håkan, med flera. Jättemycket information, jag får invänta helgen här så att jag får tid att sätta mig in i allt ni skrivit.

Mattias, Jag har drivit en städ, flytt samt saneringsfirma i många många år. Har inte alls

Det vanligaste är att man spänner sig och slappnar inte av. Sedan är det frågan om varför man gör det.

Liggcykel är en radikal lösning för sådana här och många andra besvär. Finns svenska liggcyklister som inte klarar av vanliga cyklar pga nackproblem och diskbråck, men som klarar längre sträckor på liggcykel utan problem.

Eftersom man ligger ner blir det

Har du varit i ide?

Jag har kolfiberram,buzzkills,handskar osv.

Men det ända som hjälper för mig är att inte vinkla handlederna för mycket.

Kan vara svårt när man kör lopp och börja bli trött iofs.Har en ganska kort styrtapp med för att minska ryggont.det gör väll att vink

På lopp så kör man i bocken.