Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeldopad igen - hur tänkte/tänker ha …
You need to log in to create posts and topics.

Som David säger, det måste finnas ett intresse av att upptäcka dopade idrottare och det finns bara ett sätt: de som står för pengarna måste kräva en ren idrott.

Den amerikanske basebollspelaren Jose Canseco hävdar i sin bok med en väldigt lång titel ("Ju

Cansecos bok var mycket underlig läsning, han verkade tycka att Steroider var fantastiskt och alla borde hålla på.

Hans motiv till att skriva boken och kasta runt anklagelser debaterades friskt när boken kom, den ledde ju också till kongressförhör angåen

Kom Kongressen fram till att det var en ren idrott utan dopingproblem?
Ungefär som NHL, NBA och NFL?

Ja, självklart David, varför skulle de annars motsätta sig WADA:s prover så hårt? Om kongressen har frågat någon och denne säger "nej, det finns ingen dopning" så är det naturligtvis så och inget som någon oberoende internationell organisation behöver ver

Edit: dubbelpost.

Eftersom NHL; NBA; NFL och MBL är privata serier som några affärsmän har så kommer aldrig WADA att ha med dom att göra.
Fifa lyckades få till att Out Of Competitiontester inte var godkända så då kan Zlatanboys fortsätta på det inkörda spåret.

Jag tror inte kongressförhören ledde till så mycket, uppenbarligen är doping vanlig i dom stora amerikanska sporterna och kommer så att vara i överskådlig framtid.

(Jag var i USA den veckan som förhören började men sedan åkte jag hem så jag minns inte va

True Champion or Cheat

http://truechampionorcheat.org/