Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDoping
You need to log in to create posts and topics.

Ja, och min poäng är att de får betala själva för sina dopingtester. Hur många tester tror du då att man vill betala för?

Det har du rätt i David. Men det gäller väl alla arrangemang? Det kostar att testa oavsett vem som är arrangör. Någon måste ju betala notan..

Nja, WADA genomför massor av tester på de som är i landslag och dylikt. De testerna bekostas "centralt".
Sedan kan arrangörer, "ägare" och specialförbund "beställa" tester. Då får de som är beställare betala testerna.
ASO betalar ett antal miljoner för te

Oavsett görs nog avvägningar med tanke på kostnaderna. Dvs man gör ett urval någonstans på vilka man testar. Eller menar du att de arrangörer som slipper stå för notan kan fritt testa alla deltagare?

Du missar nog hur det fungerar.

Gör jag? Upplys mig då om vad som jag missar.. någon bestämmer sig för att testa John Doe, "beställaren" får betala.

Har "beställaren" _obegränsat_ resurser i ena fallet (när t.ex Wada testar landslaget) men arrangörer av "privata" tillställningar begrä

Blev WADA beställare av sina egna tester nu?

Det var inte det jag skrev.. läs igen

Läs på och återkom i frågan om du inte kan fundera ut hur IOC, WADA, RF, specialförbunden och "privata arrangörer" sam o motarbetar varandra i testfrågan.

"Follow The Money"

Jag frågade ju dig David, eftersom du påtalade att jag har fel, men du är bara dryg som vanligt märker jag... kul för dig