Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 15:52Det är väl bara den där "känslan" och "själen" (läs taskiga toleranser) som ska finnas i italienska produkter?
Det är väl bara den där "känslan" och "själen" (läs taskiga toleranser) som ska finnas i italienska produkter?
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 18:21Det blev en provrunda igår som förlöpte OK. Idag tog jag av hjulet, höll i kassetten så att hjulaxeln var vertikal (så att hjulets vikt tryckte navet mot kassetten) och snurrade på hjulet. Nu kunde jag inte känna några små ryck längre, iaf inte tydligt.
Det blev en provrunda igår som förlöpte OK. Idag tog jag av hjulet, höll i kassetten så att hjulaxeln var vertikal (så att hjulets vikt tryckte navet mot kassetten) och snurrade på hjulet. Nu kunde jag inte känna några små ryck längre, iaf inte tydligt.
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 19:03Jag tolkar bilden som att kassetten sticker ut lite över bodyn och därför kommer i kontakt med delar av navet. Borde endast märkas då hjulet frihjular, men det är ju lite störigt om kassetten då skrapar i.
Det hela borde gå att fixa med en distans längs
Jag tolkar bilden som att kassetten sticker ut lite över bodyn och därför kommer i kontakt med delar av navet. Borde endast märkas då hjulet frihjular, men det är ju lite störigt om kassetten då skrapar i.
Det hela borde gå att fixa med en distans längs
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 19:22Där saknas någonting, har campa 11 Chorus på ett miche super typ 358 och tidigare mavic ksyrium es. Ingen av dessa hade så liten tolerans mot hjul, något saknas eller är felmonterat. Kan inte ha med åtdragningsmomentet att göra.
Där saknas någonting, har campa 11 Chorus på ett miche super typ 358 och tidigare mavic ksyrium es. Ingen av dessa hade så liten tolerans mot hjul, något saknas eller är felmonterat. Kan inte ha med åtdragningsmomentet att göra.
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 08:39med bodyn brukar följa med en distansbricka som ska sitta inne i bodyn mot kullagern. Måttet på brickan är 8 x 14 x 1 mm
med bodyn brukar följa med en distansbricka som ska sitta inne i bodyn mot kullagern. Måttet på brickan är 8 x 14 x 1 mm
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 08:44försöker fixa bild
försöker fixa bild
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 08:49http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=14660970
ja, här är bilden iaf
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=14660970
ja, här är bilden iaf
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 10:20Dumt att ha dagboken stängd om man länkar till den.
Dumt att ha dagboken stängd om man länkar till den.
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 11:00oj,håller med dig 😉 hoppas det funkar nu
oj,håller med dig 😉 hoppas det funkar nu
Quote from Funbeat user on 26 May 2011, 19:18Ibland går man över ån efter vatten. Jag mailade RBS:en (Hergarden) och fick svar efter 12 minuter:-). Enligt dem skall det sitta en tunn (0,6 mm) bricka innanför kassetten när man monterar en 11s Campa kassett. Detta trots att anvisningen från Mavic inte
Ibland går man över ån efter vatten. Jag mailade RBS:en (Hergarden) och fick svar efter 12 minuter:-). Enligt dem skall det sitta en tunn (0,6 mm) bricka innanför kassetten när man monterar en 11s Campa kassett. Detta trots att anvisningen från Mavic inte