Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDragit åt kassett för hårt???
You need to log in to create posts and topics.

12

Det är väl bara den där "känslan" och "själen" (läs taskiga toleranser) som ska finnas i italienska produkter?

Det blev en provrunda igår som förlöpte OK. Idag tog jag av hjulet, höll i kassetten så att hjulaxeln var vertikal (så att hjulets vikt tryckte navet mot kassetten) och snurrade på hjulet. Nu kunde jag inte känna några små ryck längre, iaf inte tydligt.

Jag tolkar bilden som att kassetten sticker ut lite över bodyn och därför kommer i kontakt med delar av navet. Borde endast märkas då hjulet frihjular, men det är ju lite störigt om kassetten då skrapar i.

Det hela borde gå att fixa med en distans längs

Där saknas någonting, har campa 11 Chorus på ett miche super typ 358 och tidigare mavic ksyrium es. Ingen av dessa hade så liten tolerans mot hjul, något saknas eller är felmonterat. Kan inte ha med åtdragningsmomentet att göra.

med bodyn brukar följa med en distansbricka som ska sitta inne i bodyn mot kullagern. Måttet på brickan är 8 x 14 x 1 mm

försöker fixa bild

http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=14660970

ja, här är bilden iaf

Dumt att ha dagboken stängd om man länkar till den.

oj,håller med dig 😉 hoppas det funkar nu

Ibland går man över ån efter vatten. Jag mailade RBS:en (Hergarden) och fick svar efter 12 minuter:-). Enligt dem skall det sitta en tunn (0,6 mm) bricka innanför kassetten när man monterar en 11s Campa kassett. Detta trots att anvisningen från Mavic inte

12