Quote from Guest on 21 March 2008, 07:25Vad brukar ni dricka/äta när ni är ute och cyklar. Igår var jag ute i 1h45min och cyklade 4,7mil, vad skulle ni haft med er då förutom vatten? Eller ska man inte behöva något under ett så "kort" pass?
Vad brukar ni dricka/äta när ni är ute och cyklar. Igår var jag ute i 1h45min och cyklade 4,7mil, vad skulle ni haft med er då förutom vatten? Eller ska man inte behöva något under ett så "kort" pass?
Quote from Fredrik Olsson on 21 March 2008, 07:35Jag brukar bara ha vatten på så korta träningspass, men jag har alltid en snickers eller 2 med mig som "nödproviant".
Jag brukar bara ha vatten på så korta träningspass, men jag har alltid en snickers eller 2 med mig som "nödproviant".
Quote from Funbeat user on 21 March 2008, 07:37ok, men har det inte någon betydelse hur intesivt man cyklar?
ok, men har det inte någon betydelse hur intesivt man cyklar?
Quote from Fredrik Olsson on 21 March 2008, 07:42Jo, intensiteten har betydelse för energiåtgången, men hur stor den är och om det är avgörande på korta pass ( <2 timmar) låter jag någon som kan detta bättre svara på.
Jo, intensiteten har betydelse för energiåtgången, men hur stor den är och om det är avgörande på korta pass ( <2 timmar) låter jag någon som kan detta bättre svara på.
Quote from Mattias Johansson on 21 March 2008, 09:141 h och intensivt pass enbart vatten.
2 h och lugnt pass enbart vatten.
2 h och intensivt pass så har jag en flaska sportdryck.
3 h och lugnt pass så har jag med sportdryck
Över 3 h så har jag även med något att tugga på.
1 h och intensivt pass enbart vatten.
2 h och lugnt pass enbart vatten.
2 h och intensivt pass så har jag en flaska sportdryck.
3 h och lugnt pass så har jag med sportdryck
Över 3 h så har jag även med något att tugga på.
Quote from Funbeat user on 21 March 2008, 10:22Alla träningpass utövas med vatten och lite torkad frukt(russin, aprikos, ananas) som snacks.
På långpass är mazariner mumsiga.
Drick varje kvart och ät något varje halvtimme.
På tävling kör jag med andra grejor. . . .
Alla träningpass utövas med vatten och lite torkad frukt(russin, aprikos, ananas) som snacks.
På långpass är mazariner mumsiga.
Drick varje kvart och ät något varje halvtimme.
På tävling kör jag med andra grejor. . . .
Quote from Funbeat user on 21 March 2008, 11:55.....hembränt & lingondricka.
.....hembränt & lingondricka.
Quote from Funbeat user on 21 March 2008, 12:03ExtraPOsitiva tankar.
ExtraPOsitiva tankar.
Quote from Funbeat user on 21 March 2008, 13:22NågraExtraSkorPpor
NågraExtraSkorPpor
Quote from Funbeat user on 21 March 2008, 15:12Ok, tack för alla tips!
Ok, tack för alla tips!