Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDricka/äta under passet?
You need to log in to create posts and topics.

NågraExtraSkorPpor?????

Hej MD.

"Vad brukar ni dricka/äta när ni är ute och cyklar. Igår var jag ute i 1h45min och cyklade 4,7mil, vad skulle ni haft med er då förutom vatten? Eller ska man inte behöva något under ett så "kort" pass?"

Rent generellt så skulle jag rekommendera

NESP
föregångaren till epo, eller va det tvärrtom?

Epo kom nog före Nesp, men Nesp blev ju mer bekant när Mühlegg åkte dit. Sedan dess har dock Epo fått mer publicitet.

Har inte så stor koll på dopingpreparat. Men epo har jag hört talas om iaf.

Erytropoetiner är ett samlingsnamn för läkemedel som stimulerar bildningen av röda blodkroppar.
AraNESP, se Fass.se

EPO finns det gått om på mitt jobb 🙂

Upp till drygt två timmar - enbart vatten. Brukar ha en flaska à 7 dl. Oftast glömmer jag att dricka, men brukar halsa innehållet när jag är hemma igen.

Längre än så brukar jag stanna och köpa chokladkex (Kexchoklad eller SportLunch, t ex) och snaska i m

Ok. Tänkte bara om det fanns något sätt att förebygga tröttheten i benen, jag cyklar inte så långt och borde inte bli så trött. Jag ska klara av att cykla 7,5 mil om 6 veckor 🙂 Sist jag cyklade jag ca 4,5 mil och benen blev riktigt tunga efter det. Jag l

MD: Håll dig under 75 % under tretimmars pass och kör en del intervaller på de kortare passen över 85% så löser det sig.