Quote from Guest on 6 July 2014, 17:03Ni som springer 10-12 km har ni dricka med nu när det är lite varmare? Behövs det? Idag fick jag hög puls och kändes "konstigt" i huvudet under turen. Åt frukost (yoghurt, egen müsli, knäcke med ost) 3 tim innan. Hur mycket dricker ni innan ett mil pass?
Ni som springer 10-12 km har ni dricka med nu när det är lite varmare? Behövs det? Idag fick jag hög puls och kändes "konstigt" i huvudet under turen. Åt frukost (yoghurt, egen müsli, knäcke med ost) 3 tim innan. Hur mycket dricker ni innan ett mil pass?
Quote from Funbeat user on 6 July 2014, 17:13Tror det handlar om hur van man är. Själv klarar jag mig utan vätska på pass upp mot 90 minuter så länge det går i lugn fart.
Tror det handlar om hur van man är. Själv klarar jag mig utan vätska på pass upp mot 90 minuter så länge det går i lugn fart.
Quote from Funbeat user on 6 July 2014, 17:45Det är helt överflödigt på så korta pass. Sträva istället efter att konstant hålla vätskebalansen, varje dag. Drick lite extra innan du sticker iväg på ditt pass, och drick ordentligt när du kommer hem igen.
Det är helt överflödigt på så korta pass. Sträva istället efter att konstant hålla vätskebalansen, varje dag. Drick lite extra innan du sticker iväg på ditt pass, och drick ordentligt när du kommer hem igen.
Quote from Funbeat user on 6 July 2014, 17:49förra sommaren joggade jag 12-15km sträckor, är långsam joggare. Om ja skulle vara ute 1,5h , hade 10 min promenad til och från joggrutten, så tog jag med en liten (mkt liten) flaska vatten som ja kunde dricka upp under promenaden hem. Ibland testdrack ja
förra sommaren joggade jag 12-15km sträckor, är långsam joggare. Om ja skulle vara ute 1,5h , hade 10 min promenad til och från joggrutten, så tog jag med en liten (mkt liten) flaska vatten som ja kunde dricka upp under promenaden hem. Ibland testdrack ja
Quote from Funbeat user on 6 July 2014, 19:19Enklare att prata tid än distans, tycker jag. För mig går gränsen runt 90 minuter. Jag strävar efter att urinen aldrig ska vara mörkgul, det är mitt sätt att hålla vätskebalansen i vardagen. Då tror jag att de flesta klarar mellan 60 och 90 minuter utan p
Enklare att prata tid än distans, tycker jag. För mig går gränsen runt 90 minuter. Jag strävar efter att urinen aldrig ska vara mörkgul, det är mitt sätt att hålla vätskebalansen i vardagen. Då tror jag att de flesta klarar mellan 60 och 90 minuter utan p
Quote from Funbeat user on 6 July 2014, 19:52Tack för era svar. Visst är det smartare att prata tid man är ute. 🙂 Tibor, hur långt innan ett pass dricker du? Jag är rädd för att det ska skvalpa och ställa till med obehag om jag dricker för mycket nära inpå.
Tack för era svar. Visst är det smartare att prata tid man är ute. 🙂 Tibor, hur långt innan ett pass dricker du? Jag är rädd för att det ska skvalpa och ställa till med obehag om jag dricker för mycket nära inpå.
Quote from Funbeat user on 6 July 2014, 20:36Det är mest när jag springer på morgonen som jag tar mer än "ett glas" typ. Eftersom det är morgon (utan frukost) så tror jag att jag är lite låg efter natten. Så mina 3-5 dl tar jag i lugn och ro medan jag pysslar och klär på mig (jag häller inte i mig p
Det är mest när jag springer på morgonen som jag tar mer än "ett glas" typ. Eftersom det är morgon (utan frukost) så tror jag att jag är lite låg efter natten. Så mina 3-5 dl tar jag i lugn och ro medan jag pysslar och klär på mig (jag häller inte i mig p
Quote from Funbeat user on 6 July 2014, 21:38"Idag fick jag hög puls och kändes "konstigt" i huvudet under turen."
Sjuk eller vätskebrist gissar jag.Vi är olika med olika behov.
Prova dig fram, testa vad som händer om du dricker innan start eller ställ en flaska utmed rundan.
Många fick rådet at
"Idag fick jag hög puls och kändes "konstigt" i huvudet under turen."
Sjuk eller vätskebrist gissar jag.
Vi är olika med olika behov.
Prova dig fram, testa vad som händer om du dricker innan start eller ställ en flaska utmed rundan.
Många fick rådet at
Quote from Funbeat user on 7 July 2014, 08:18Jag klarar mig också utan vatten i vanliga fall, i alla fall en dryg timme. Dricker typ ett glas vatten innan jag ger mig ut och tycker verkligen inte det brukar skvalpa något. Men nu när det är så varmt brukar jag försöka ha med mig en flaska åtminstone
Jag klarar mig också utan vatten i vanliga fall, i alla fall en dryg timme. Dricker typ ett glas vatten innan jag ger mig ut och tycker verkligen inte det brukar skvalpa något. Men nu när det är så varmt brukar jag försöka ha med mig en flaska åtminstone
Quote from Funbeat user on 7 July 2014, 16:03Tiden avgör. De längre passen är alltid över två timmar och någon övre tidsgräns är ofta svår att sätta då jag springer en del turer där jag inte på förväg vet hur lång tid eller hur lång sträcka det handlar om. Så inför dessa pass ser jag till att vara v
Tiden avgör. De längre passen är alltid över två timmar och någon övre tidsgräns är ofta svår att sätta då jag springer en del turer där jag inte på förväg vet hur lång tid eller hur lång sträcka det handlar om. Så inför dessa pass ser jag till att vara v