Quote from Funbeat user on 7 July 2014, 16:40Tiden, ansträngningsnivån, yttre förhållanden och svettningförmåga avgör - skulle jag vilja säga.
Det är inte bättre på något sätt att dricka så lite som möjligt, eller att klara sig utan vätska och energi så länge som möjligt. Ibland kan det låta som d
Tiden, ansträngningsnivån, yttre förhållanden och svettningförmåga avgör - skulle jag vilja säga.
Det är inte bättre på något sätt att dricka så lite som möjligt, eller att klara sig utan vätska och energi så länge som möjligt. Ibland kan det låta som d
Quote from Funbeat user on 7 July 2014, 17:00Tidigare när jag har sprungit har jag alltid haft med mig vatten och druckit ganska friskt. Jag har känt mig tvungen att ta med dig vattnet. Men nu har jag vant mig med att dricka innan och efter träningen. Som ni andra säger, så länge det inte är pass öv
Tidigare när jag har sprungit har jag alltid haft med mig vatten och druckit ganska friskt. Jag har känt mig tvungen att ta med dig vattnet. Men nu har jag vant mig med att dricka innan och efter träningen. Som ni andra säger, så länge det inte är pass öv
Quote from Funbeat user on 7 July 2014, 17:01Utöver det Anders säger vill jag lägga till två faktorer:
Rutin: Det spelar in hur rutinerad löpare man är. En nybörjares kropp har inte lärt sig hantera svängningar i vätska och energi på samma sätt som en som sprungit långt i många år. Det är ofrånkom
Utöver det Anders säger vill jag lägga till två faktorer:
Rutin: Det spelar in hur rutinerad löpare man är. En nybörjares kropp har inte lärt sig hantera svängningar i vätska och energi på samma sätt som en som sprungit långt i många år. Det är ofrånkom
Quote from Funbeat user on 7 July 2014, 22:0530 grader idag. Krävdes 2 små flaskor med vatten för att ta mig runt 15 km-spåret. Vid kyligt väder springer jag utan vattenbältet.
30 grader idag. Krävdes 2 små flaskor med vatten för att ta mig runt 15 km-spåret. Vid kyligt väder springer jag utan vattenbältet.
Quote from Funbeat user on 9 July 2014, 09:24För mig varierar det, beror lite på dagen och på vad jag gjort dagen/kvällen innan. Oftast dricker jag bara före och sedan direkt efter, men speciellt nu i sommarvärmen känns det nog viktigt att tanka även under löprundan.
För mig varierar det, beror lite på dagen och på vad jag gjort dagen/kvällen innan. Oftast dricker jag bara före och sedan direkt efter, men speciellt nu i sommarvärmen känns det nog viktigt att tanka även under löprundan.
Quote from Funbeat user on 16 July 2014, 12:13Är det bara en timme eller en och en halv så skulle jag säga att man inte behöver någon vätska. Man klarar sig, även om man beroende på värme och annat kan bli rätt törstig och torr i munnen - så det kan vara behagligt att ha med.
Hursomhelst brukar jag
Är det bara en timme eller en och en halv så skulle jag säga att man inte behöver någon vätska. Man klarar sig, även om man beroende på värme och annat kan bli rätt törstig och torr i munnen - så det kan vara behagligt att ha med.
Hursomhelst brukar jag
Quote from Funbeat user on 16 July 2014, 17:56två timmar i svensk sommar är inget problem för mig, men då springer jag sällan längre distanser på morgonen utan efter en hel dag då jag ätit bra och druckit bra. På morgonen är det en annan sak eftersom du inte hinner bygga upp en vettig vätskebalans i
två timmar i svensk sommar är inget problem för mig, men då springer jag sällan längre distanser på morgonen utan efter en hel dag då jag ätit bra och druckit bra. På morgonen är det en annan sak eftersom du inte hinner bygga upp en vettig vätskebalans i
Quote from Funbeat user on 19 July 2014, 19:37Vädret påverkar mig mycket. Var ute i förra veckan i två och trekvarts timme i tidvis ganska rikligt regnväder. Igår var jag ute en timme kortare i värme och sol. Båda passen körde jag utan att ha vatten med mig, men igår var det rejält jobbigt. Hade behö
Vädret påverkar mig mycket. Var ute i förra veckan i två och trekvarts timme i tidvis ganska rikligt regnväder. Igår var jag ute en timme kortare i värme och sol. Båda passen körde jag utan att ha vatten med mig, men igår var det rejält jobbigt. Hade behö
Quote from Funbeat user on 19 July 2014, 20:01Springer jag intervaller vill jag ha vatten för att i alla fall fukta munnen för när jag flåsar mkt blir saliven seg som kola på mig. På lugna pass klarar jag mig ganska länge innan jag blir törstig och behöver dricka.
Jag hörde på radion nyligen att de
Springer jag intervaller vill jag ha vatten för att i alla fall fukta munnen för när jag flåsar mkt blir saliven seg som kola på mig. På lugna pass klarar jag mig ganska länge innan jag blir törstig och behöver dricka.
Jag hörde på radion nyligen att de
Quote from Funbeat user on 20 July 2014, 21:30Här finns en del intressant att läsa om att dricka för mycket vatten:
http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=11357
Här finns en del intressant att läsa om att dricka för mycket vatten:
http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=11357