Quote from Funbeat user on 16 August 2009, 22:32varför dricka sportdryck ? det ger ju bara extra arbete för tandläkaren...
Dina glykogen lager räcker drygt 2 h . du för brukar kanske 1 gram kolhydrat i minuten, - hur mycket kohydrater innehåller en flaska sportdryck ?
Stoppa i dig en mazarin, banan,
varför dricka sportdryck ? det ger ju bara extra arbete för tandläkaren...
Dina glykogen lager räcker drygt 2 h . du för brukar kanske 1 gram kolhydrat i minuten, - hur mycket kohydrater innehåller en flaska sportdryck ?
Stoppa i dig en mazarin, banan,
Quote from Funbeat user on 16 August 2009, 22:47kul diskussion påminner om härliga gamla teorin drick inte under träningspasset så tränar du kroppen att bättre hushålla med vätskan vid tävling
kul diskussion påminner om härliga gamla teorin drick inte under träningspasset så tränar du kroppen att bättre hushålla med vätskan vid tävling
Quote from Funbeat user on 16 August 2009, 23:59Precis Leif...själv gör på exakt samma sätt på träning som på de motionslopp som jag kör. Det är det som jag funnit funkar bäst för mig.
Vidare så tränar jag på det sätt som mina lopp skall genomföras. Så inför Ride of Hope där etapperna låg runt 15 mil
Precis Leif...själv gör på exakt samma sätt på träning som på de motionslopp som jag kör. Det är det som jag funnit funkar bäst för mig.
Vidare så tränar jag på det sätt som mina lopp skall genomföras. Så inför Ride of Hope där etapperna låg runt 15 mil
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 08:11Jag tycker att diskussionen glömmer bort frågeställningen om vad ens SYFTE med träningen är.
Genom att tillföra kolhydrater under träning klarar kroppen av att arbeta längre i en viss intensitetszon. Om syftet med träningen är att förbättra hjärta/lungor
Jag tycker att diskussionen glömmer bort frågeställningen om vad ens SYFTE med träningen är.
Genom att tillföra kolhydrater under träning klarar kroppen av att arbeta längre i en viss intensitetszon. Om syftet med träningen är att förbättra hjärta/lungor
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 08:14Jag har lite svårt med långa träningspass och hög puls under tiden. Jag blir så trött.
Jag har lite svårt med långa träningspass och hög puls under tiden. Jag blir så trött.
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 08:21Man kanske även skall fundera på vad som är långt, kort eller intensivt. Jag tror att det råder delade meningar om vad som är vad.
En bra tränad kropp bränner fett tidigt och hushåller med "kolhydraterna". de finns där när de behövs.
En mindre bra träna
Man kanske även skall fundera på vad som är långt, kort eller intensivt. Jag tror att det råder delade meningar om vad som är vad.
En bra tränad kropp bränner fett tidigt och hushåller med "kolhydraterna". de finns där när de behövs.
En mindre bra träna
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 08:40nu när jag sitter här och skriver så bränner jag cirka 50 % fett och 50 % kolhydrater är jag då vältränad eller otränad Mandus...
nu när jag sitter här och skriver så bränner jag cirka 50 % fett och 50 % kolhydrater är jag då vältränad eller otränad Mandus...
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 08:43Johan med samma resonemang så finns väl också uppenbara poäng med att köra utan vatten...
Johan med samma resonemang så finns väl också uppenbara poäng med att köra utan vatten...
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 09:00Tjaa, på den tiden Sverige hade duktigare långdistanslöpare såg man ingen som sprang med vattenflaska i handen. Samband?
Tjaa, på den tiden Sverige hade duktigare långdistanslöpare såg man ingen som sprang med vattenflaska i handen. Samband?
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 09:05Leif; Jag misstänker att du är skapligt tränad ....
Den stora frågan är väl hur intensivt du skriver.Ang. sportdryck, man skall aldrig underskatta den paceboeffekt som sportdryck kan ge.
Det är dock viktigare att få i sig tillräckligt med dricka (inte f
Leif; Jag misstänker att du är skapligt tränad ....
Den stora frågan är väl hur intensivt du skriver.
Ang. sportdryck, man skall aldrig underskatta den paceboeffekt som sportdryck kan ge.
Det är dock viktigare att få i sig tillräckligt med dricka (inte f