Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 12:51De flesta skulle överleva en bit över en vecka utan vatten, om det nu är någon som vill prova.
De flesta skulle överleva en bit över en vecka utan vatten, om det nu är någon som vill prova.
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 13:14FOA och arméns överlevnadscentrum tycks ha en annan uppfattning om den saken...
/F
FOA och arméns överlevnadscentrum tycks ha en annan uppfattning om den saken...
/F
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 13:22Historiska tillbakablickar är ett av mina större intressen.
På 60-talet var Sverige ledande i forskningen kring samband mellan näringsintag och fysisk prestation och tillämpningen av de resultat man fick fram. Det var nog snarare längdskidåkarna än löpa
Historiska tillbakablickar är ett av mina större intressen.
På 60-talet var Sverige ledande i forskningen kring samband mellan näringsintag och fysisk prestation och tillämpningen av de resultat man fick fram. Det var nog snarare längdskidåkarna än löpa
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 23:02Letar någon efter behagliga upplevelser på cykel så är varken vinterträning, i regnväder eller VingelRundan något att stå efter.
Då blir det inte många solskensrundor att köra under sommarhalvåret.
Letar någon efter behagliga upplevelser på cykel så är varken vinterträning, i regnväder eller VingelRundan något att stå efter.
Då blir det inte många solskensrundor att köra under sommarhalvåret.
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 23:09Fredrik - Jag har en känsla av att FOA och Arméns överlevnadscentrum inte har en uppfattning som baseras på omständigheter som råder för de flesta.
Fredrik - Jag har en känsla av att FOA och Arméns överlevnadscentrum inte har en uppfattning som baseras på omständigheter som råder för de flesta.
Quote from Funbeat user on 17 August 2009, 23:21Faktum är att FOA och AÖC inte handlar om nått annat än fysisk aktivitet under begränsad tillgång på vatten och mat. Samt en del praktiska råd om hur man ska hitta rätt och skydda sig mot väder och vind. Det är inget hollywood-trams om hur man improvisera
Faktum är att FOA och AÖC inte handlar om nått annat än fysisk aktivitet under begränsad tillgång på vatten och mat. Samt en del praktiska råd om hur man ska hitta rätt och skydda sig mot väder och vind. Det är inget hollywood-trams om hur man improvisera
Quote from Funbeat user on 18 August 2009, 00:02🙂 If you say so.
🙂 If you say so.
Quote from Funbeat user on 18 August 2009, 07:30Fredrik, att träna handlar om att utsätta kroppen för sådant som den inte tycker är behagligt. Visserligen kan det ju vara mer eller mindre roligt att träna.Men tar man inte i så att det blir riktigt jobbigt blir man inte särskilt mycket bättre
Fredrik, att träna handlar om att utsätta kroppen för sådant som den inte tycker är behagligt. Visserligen kan det ju vara mer eller mindre roligt att träna.Men tar man inte i så att det blir riktigt jobbigt blir man inte särskilt mycket bättre
Quote from Funbeat user on 18 August 2009, 09:07Vad kroppen och hjärnan tycker är behagligt är inte samma sak nödvändigtvis, och jag hävdar ändå att träning/motion skall vara behaglig för de flesta om man ska bibehålla nått slags intresse för att hålla på.
/Fredrik
Vad kroppen och hjärnan tycker är behagligt är inte samma sak nödvändigtvis, och jag hävdar ändå att träning/motion skall vara behaglig för de flesta om man ska bibehålla nått slags intresse för att hålla på.
/Fredrik
Quote from Funbeat user on 18 August 2009, 09:19Håller med. I övrigt finns det studier gjorda på hur man skapar motivation.
Håller med. I övrigt finns det studier gjorda på hur man skapar motivation.