Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDricka enbart vatten och inte spo …
You need to log in to create posts and topics.

Hej på er.

Glömde ju.

Jo vatten Vs sportdryck.

Det går inte att säga att det en eller det andra är rätt eller fel. Visst finns det gennerella regler, men vi alla är unika och fungerar påp olika sätt. Jag vet att om jag kör på en viss puls så kan jag

Jag som då vill bränna fett men inte tränar flera timmar i sträck bör/behöver alltså inte äta eller sportdricka alls, om jag fattat det rätt. Spelar det nån roll för min fettförbränning om och i så fall när jag dricker vatten? För tillfället dricker jag l

Hej Alexandra.

"Jag som då vill bränna fett men inte tränar flera timmar i sträck bör/behöver alltså inte äta eller sportdricka alls, om jag fattat det rätt. Spelar det nån roll för min fettförbränning om och i så fall när jag dricker vatten? För tillfäl

Alexandra,

Genom att inte äta eller dricka nån snabb energi i form av kolhydrater försämrar du även återhämtningen och det finns därmed en uppenbar risk för att kroppen inte enbart använder dina fettdepåer som bränsle utan även ser till att bryta ner din

Det är kort sagt svårt att kombinera kraftig viktnedgång och hård träning. Vill man träna bra måste man äta mer mat och man går ner mindre i vikt. Vill man gå ner mycket i vikt så är det svårt att träna hårt.
Min egen erfarenhet är att det lättare att gå

Hej Johan och Erik.

"Genom att inte äta eller dricka nån snabb energi i form av kolhydrater försämrar du även återhämtningen och det finns därmed en uppenbar risk för att kroppen inte enbart använder dina fettdepåer som bränsle utan även ser till att bry

Hej P.>

Självklart finns det alternativa energikällor som man kan nyttja i större utsträckning. Men kroppen kan inte alls tilldogöra sig fett & protein på samma sätt som kolhydrater när det gäller att dels förlänga uthålligheten under ett pass, samt åter

Okej, tack!

Johan, jag tror att du har rätt men att du utgår från att jag tränar mer än vad jag gör. Jag håller på att återhämta mig efter en skada och springer ca 20 min och cyklar runt en timme. Då borde det väl inte vara så viktigt med att äta för att

har aldrig sett en vetenskaplig studie med motsvarande utveckling P men kan du ge tips på läsning så är jag definitivt intresserad

Hej Leif.

"har aldrig sett en vetenskaplig studie med motsvarande utveckling P men kan du ge tips på läsning så är jag definitivt intresserad"

Ja vet inte om jag skulle kalla det en vetenskaplig studie. Men en fallstudie i kanske man skulle kunna kalla