Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDricka enbart vatten och inte spo …
You need to log in to create posts and topics.

nä! P det kan inte kallas vetenskaplig studie och en fallstudie modell så här gjorda jag nja! skulle nog vilja ha mer på benen och hellre då muskler än bara en osorterad massa ickefett 🙂

frågan är intressant och sämsta sättet att gå ner i vikt är nog i

Jag föredrar att ta ett par ordentliga glas mjölk efter ett träningspass. Det ger snabb återhämtning för muskler och kropp, proteiner och vitaminer i mängd. Man behöver inte krångla till det med diverse varumärkeshippa drycker eller pulver.

Högaktningsfu

Håller helt med Leif - bäst är att röra sig och äta "mycket" proteiner. Dock måste man ligga på ett näringsunderskott för att tappa vikt (dvs äta mindre kolhydrater och fett). Studier har visat att idrottare bör få i sig 1.8gram protein per kg kroppsvikt,

+1 Hans!

Mjölk är alla idrottares mirakeldryck - innehåller allt förutom C-, E-vitamin, järn och koppar (dvs 18 vitaminer och mineraler + bättre proteinkälla (aminosyrasammansättning) än t.ex kött, kyckling, fisk, m.m).

Jag pratar bara av egen erfarenhet. Har helt enkelt svårt att hålla igen på maten när jag tränar samtidigt. "Belönar" gärna mig själv med mer mat om jag tränat innan, klart man inte går ner i vikt då.

Vidare så när jag började gå ner i vikt så gick jag n

vad synd det är om resten av världen där vuxna inte dricker mjölk 🙂

Hej Mi Chel.

"Jag har ett förflutet som "överlevnadsinstruktör" och av egen erfarenhet i fält så tappar man mer kg om man tillför lite kolhydrater per dag än om man lever helt utan mat (man orkar dessutom aktivera musklerna i högre utsträckning)."

Jag ä

Hej Leif.

"skulle nog vilja ha mer på benen och hellre då muskler än bara en osorterad massa ickefett "

Ja vem skulle inte vilja ha det.

Nu är det så att jag inte hade den möjligheten att mäta bara min "rena muskel massa" och därav detta resultat. En ö

Hej P.,

Det du skriver är intressant.

Jag kan förtydliga att jag inte ifrågasatt att man kan bränna mer fett (procentuellt sett) om man avstår från snabba kolhydrater.

Vad jag däremot har hävdat är att det finns en brytpunkt där intaget av för få kol

Jo jag är övertygad om att Kjellman håller med, det är precis det han säger - att muskelnedbrytningen minskar. Vilket har som "bieffekt" att man orkar mer. Observera att Kjellman menar att man klarar sig bra på 500kcal kolhydrater per dag vilket är på tok