Quote from Guest on 27 May 2012, 22:16Var ute och sprang med mitt nya vätskebälte idag och jag måste säga att det inte är helt lätt att dricka under löpning. Ärvan cyklist och där är det mycket enklare att dricka. Hur brukar ni göra för att det skall bli så effektivt som möjligt?
Själv blir
Var ute och sprang med mitt nya vätskebälte idag och jag måste säga att det inte är helt lätt att dricka under löpning. Ärvan cyklist och där är det mycket enklare att dricka. Hur brukar ni göra för att det skall bli så effektivt som möjligt?
Själv blir
Quote from Funbeat user on 27 May 2012, 22:26Jag har tänkt ställa samma fråga som du.Jag har oxå problem att dricka när jag springer. Viktigt för mej är iaf att sänka tempot strax innan jag planerar att dricka,behåller det lugnare tempot när jag dricker och även liten stund efteråt så jag kommer i f
Jag har tänkt ställa samma fråga som du.Jag har oxå problem att dricka när jag springer. Viktigt för mej är iaf att sänka tempot strax innan jag planerar att dricka,behåller det lugnare tempot när jag dricker och även liten stund efteråt så jag kommer i f
Quote from Funbeat user on 27 May 2012, 22:53Dricka ur mugg är ännu svårare. Nu på maran t.ex. får man räkna med att 75% av innehållet skvimper ut på kläderna,i ansiktet mm. 🙁
Dricka ur mugg är ännu svårare. Nu på maran t.ex. får man räkna med att 75% av innehållet skvimper ut på kläderna,i ansiktet mm. 🙁
Quote from Funbeat user on 27 May 2012, 22:54Jag dricker alltid små klunkar och ofta, istället för stora klunkar och sällan och ser till att dricka när man är som minst ansträngd. Uppe på toppen av backen är en no-no och det blir lätt en fontän av det hela.
Springer jag ett intensivt pass eller p
Jag dricker alltid små klunkar och ofta, istället för stora klunkar och sällan och ser till att dricka när man är som minst ansträngd. Uppe på toppen av backen är en no-no och det blir lätt en fontän av det hela.
Springer jag ett intensivt pass eller p
Quote from Funbeat user on 27 May 2012, 23:05Träning ger färdighet. Träna på att dricka ur mugg med hög puls å flås. Efter 15-20 ggr så brukar det funka bättre. En vanlig teknik är att klämma ihop muggen till en pip (förutsätter pappmugg) och dra innehållet i två eller tre klunkar.
Träning ger färdighet. Träna på att dricka ur mugg med hög puls å flås. Efter 15-20 ggr så brukar det funka bättre. En vanlig teknik är att klämma ihop muggen till en pip (förutsätter pappmugg) och dra innehållet i två eller tre klunkar.
Quote from Funbeat user on 28 May 2012, 10:13Enkelt.
Djupt andetag.
Fyll munnen med en halv dl, andas med näsan.
Svälj allt på en gång, andas sen som vanligt.
Är det mer kvar i muggen, upprepa.Finns säkert mycket att säga om min teknik men jag ser ingen direkt anledning till att göra det komplicer
Enkelt.
Djupt andetag.
Fyll munnen med en halv dl, andas med näsan.
Svälj allt på en gång, andas sen som vanligt.
Är det mer kvar i muggen, upprepa.
Finns säkert mycket att säga om min teknik men jag ser ingen direkt anledning till att göra det komplicer
Quote from Funbeat user on 28 May 2012, 10:43Under tävlingar och liknande så brukar jag helt enkelt bara ta och stanna upp lite och gå och dricka. Som några nämnt, det mesta rinner ut så.. tar och går några sekunder så jag hinner dricka det jag önskar och sen fortsätter man.
När jag tränar så kan j
Under tävlingar och liknande så brukar jag helt enkelt bara ta och stanna upp lite och gå och dricka. Som några nämnt, det mesta rinner ut så.. tar och går några sekunder så jag hinner dricka det jag önskar och sen fortsätter man.
När jag tränar så kan j
Quote from Funbeat user on 28 May 2012, 10:58Stanna och dricka tycker jag funkar bäst, vad kan det ta, 2-3 sekunder? I värsta fall får man passa på att titta på kartan. 😉
Stanna och dricka tycker jag funkar bäst, vad kan det ta, 2-3 sekunder? I värsta fall får man passa på att titta på kartan. 😉
Quote from Funbeat user on 28 May 2012, 11:01Pierre: "...så man slipper lyssna på kluckandet bakom ryggen på en". Om du vänder vätskeryggan upp och ner när du fyllt den kan du suga ut all luft genom slangen och slipper då att det kluckar.
Pierre: "...så man slipper lyssna på kluckandet bakom ryggen på en". Om du vänder vätskeryggan upp och ner när du fyllt den kan du suga ut all luft genom slangen och slipper då att det kluckar.
Quote from Funbeat user on 28 May 2012, 11:11Tack för det tipset, Erik! 🙂
Tack för det tipset, Erik! 🙂