Quote from Guest on 13 February 2010, 15:49Hej. Jag kan verkligen inte göra benspark(crawl). Men har fått bra instruktioner på hur det skall gå till. Men nu undrar jag om det är möjligt för någon att förklara vad som egentligen ger drivkraften fram när man gör benspark.
Man pendlar ju benen upp-ne
Hej. Jag kan verkligen inte göra benspark(crawl). Men har fått bra instruktioner på hur det skall gå till. Men nu undrar jag om det är möjligt för någon att förklara vad som egentligen ger drivkraften fram när man gör benspark.
Man pendlar ju benen upp-ne
Quote from Lotta W on 13 February 2010, 15:59Foten fungerar som en fena om man är tillräckligt mjuk i foten. Problemet är att många (ofta löpare, t.ex. jag) är stela i fotleden och inte kan sträcka ut den tillräckligt för att få bra effekt av bensparken. En del lyckas t.o.m. backa (!) genom att spar
Foten fungerar som en fena om man är tillräckligt mjuk i foten. Problemet är att många (ofta löpare, t.ex. jag) är stela i fotleden och inte kan sträcka ut den tillräckligt för att få bra effekt av bensparken. En del lyckas t.o.m. backa (!) genom att spar
Quote from Funbeat user on 13 February 2010, 16:07Jag är absolut ingen expert på området men om du tittar på hur en simfena fungerar så böjs den neråt av trycket mot vattnet i bensparken för att sedan avsluta med en snärt längst ner i bensparken. Om man nu tar av sig fenan så fungerar väl hela benet på s
Jag är absolut ingen expert på området men om du tittar på hur en simfena fungerar så böjs den neråt av trycket mot vattnet i bensparken för att sedan avsluta med en snärt längst ner i bensparken. Om man nu tar av sig fenan så fungerar väl hela benet på s
Quote from Funbeat user on 14 February 2010, 18:59"En del lyckas t.o.m. backa (!) genom att sparka!"
Här är en som lyckas, jag har noll driv i bensparken i crawl. Det går hur sakta som helst och använder mest benkickarna för att få bättre flytläge. Är en riktig nybörjare sen i höstas så vem vet, kanske
"En del lyckas t.o.m. backa (!) genom att sparka!"
Här är en som lyckas, jag har noll driv i bensparken i crawl. Det går hur sakta som helst och använder mest benkickarna för att få bättre flytläge. Är en riktig nybörjare sen i höstas så vem vet, kanske
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 16:24Johan, det låter som att du sparkar lika mycket uppåt som nedåt i din benspark, det är därför du inte kommer någonstans. Du ska bara sparka nedåt. När det ena benet sparkar nedåt slappnar du av i det andra.
Johan, det låter som att du sparkar lika mycket uppåt som nedåt i din benspark, det är därför du inte kommer någonstans. Du ska bara sparka nedåt. När det ena benet sparkar nedåt slappnar du av i det andra.
Quote from ellen olsson on 17 February 2010, 16:46Nyckeln till att komma framåt med benspark ligger i hur mycket man kan sträcka vristen. Om man inte kan sträcka vristen tillräckligt så har man ingen chans att komma framåt.
Nyckeln till att komma framåt med benspark ligger i hur mycket man kan sträcka vristen. Om man inte kan sträcka vristen tillräckligt så har man ingen chans att komma framåt.
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 16:59Fredrik, ja det är en av faktorerna men det finns andra som påverkar drivet framåt också.
Vattenläget påverkar ju t ex rätt mycket men även hur du sparkar. Bara för att man kan sträcka vristen som en ballerina innebär inte att man kommer framåt om man spa
Fredrik, ja det är en av faktorerna men det finns andra som påverkar drivet framåt också.
Vattenläget påverkar ju t ex rätt mycket men även hur du sparkar. Bara för att man kan sträcka vristen som en ballerina innebär inte att man kommer framåt om man spa
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 17:30Annika: Tack!! Det har jag inte fattat... Måste nog genast åka iväg och prova det....!
Annika: Tack!! Det har jag inte fattat... Måste nog genast åka iväg och prova det....!
Quote from ellen olsson on 17 February 2010, 17:57Min poäng är att om du inte kan sträcka vristen tillräckligt så spelar det ingen roll vad du gör i övrigt. Det är kört...
Min poäng är att om du inte kan sträcka vristen tillräckligt så spelar det ingen roll vad du gör i övrigt. Det är kört...
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 20:17Fredrik har rätt. Det är kört för mig ...
Fredrik har rätt. Det är kört för mig ...