Quote from Funbeat user on 28 March 2009, 21:59å, förlåt, tänkte inte på det.
å, förlåt, tänkte inte på det.
Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 00:37Om du gör som jag får du kanske renovera drivlinan lite oftare, men du spar tid.
Torkar av och smörjer gör jag ju faktiskt lite då och då...
Om du gör som jag får du kanske renovera drivlinan lite oftare, men du spar tid.
Torkar av och smörjer gör jag ju faktiskt lite då och då...
Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 11:32Jaha.
Som jag sa tidigare så väljer man själv vad som är värt tiden. För mig är det ändå primärt tid på cykeln som räknas. Det framgick kanske inte när diskussionen blir ensidigNär jag väl gör en service/genomgång/underhåll så får det ta lite tid. Under
Jaha.
Som jag sa tidigare så väljer man själv vad som är värt tiden. För mig är det ändå primärt tid på cykeln som räknas. Det framgick kanske inte när diskussionen blir ensidig
När jag väl gör en service/genomgång/underhåll så får det ta lite tid. Under
Quote from Anders Wallerstedt on 30 March 2009, 17:27Hej, ska sägas att jag är noga med mina cykelgrejor. Vill dock göra ett påpekande:
"Om du använder uppfinningen "kedjetvätt", den där plasthistorien med borstar i, finns det fortfarande skit kvar på trissor drev och klingor, så jag använder inte den."
J
Hej, ska sägas att jag är noga med mina cykelgrejor. Vill dock göra ett påpekande:
"Om du använder uppfinningen "kedjetvätt", den där plasthistorien med borstar i, finns det fortfarande skit kvar på trissor drev och klingor, så jag använder inte den."
J
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 19:10Matnyttig tråd!
Jag har också fått intryck av att kedjetvätt är det enda som får
bort känslan av "grus i maskineriet". (Undantaget avspolning, diskborste etc)
Har provat torka kedja med trasa, både torr och fuktad med Tacx.
Men så fort jag lägger på ny
Matnyttig tråd!
Jag har också fått intryck av att kedjetvätt är det enda som får
bort känslan av "grus i maskineriet". (Undantaget avspolning, diskborste etc)
Har provat torka kedja med trasa, både torr och fuktad med Tacx.
Men så fort jag lägger på ny
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 19:15Diskmedel och vatten har fungerat hitintills.
Diskmedel och vatten har fungerat hitintills.
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 19:27tvättmedel för kläder funkar bra. Iaf bättre än biotogiskt nedbrytbara avfettare. Det enda riktigt bra är väl vanlig avfettare. Diesel har jag inte använt pga att det är så svårt att lagra i höghus.
tvättmedel för kläder funkar bra. Iaf bättre än biotogiskt nedbrytbara avfettare. Det enda riktigt bra är väl vanlig avfettare. Diesel har jag inte använt pga att det är så svårt att lagra i höghus.