Quote from Guest on 5 September 2012, 13:00Känns trist att tänka på det redan, men förr eller senare blir det dags att sätta på dubbdäcken igen.
Har kört några år på Biltemas, men dels börjar de bli slitna, dels vore det kul att testa något annat.
Biltemas har gjort ett rätt bra jobb tycker jag,
Känns trist att tänka på det redan, men förr eller senare blir det dags att sätta på dubbdäcken igen.
Har kört några år på Biltemas, men dels börjar de bli slitna, dels vore det kul att testa något annat.
Biltemas har gjort ett rätt bra jobb tycker jag,
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 13:10Jag kör med Suomi W106 (tidigare Nokian W106) och de rullar bra på asfalt och har tillräckligt bra grepp även på snö och is, speciellt i kurvor.
Jag kör med Suomi W106 (tidigare Nokian W106) och de rullar bra på asfalt och har tillräckligt bra grepp även på snö och is, speciellt i kurvor.
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 13:14Jag testade Schwalbe marathon winter 35 mm och de var klart bättre än Nokian. Så nu blir det Winter fram och Nokian bak.
Jag testade Schwalbe marathon winter 35 mm och de var klart bättre än Nokian. Så nu blir det Winter fram och Nokian bak.
Quote from Rasmus Olsson on 5 September 2012, 13:32Jag har kört på Schwalbe Marathon Winter och är mycket nöjd. De är mycket lättrullade, men har inte så grovt däcksmönster, så på dåligt plogade vägar greppar de dåligt.
har kört med Nokia förut, men de är så tajta att däckbyte tar ett par timmar med avbr
Jag har kört på Schwalbe Marathon Winter och är mycket nöjd. De är mycket lättrullade, men har inte så grovt däcksmönster, så på dåligt plogade vägar greppar de dåligt.
har kört med Nokia förut, men de är så tajta att däckbyte tar ett par timmar med avbr
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 13:56Jag har haft samma erfarenhet som Bruse med Nokia och körde också med Schwalbe i slutet av förra vintersäsongen. Det gick bra. Tycker inte om snö och is, men däcken var bra 🙂
Jag har haft samma erfarenhet som Bruse med Nokia och körde också med Schwalbe i slutet av förra vintersäsongen. Det gick bra. Tycker inte om snö och is, men däcken var bra 🙂
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 14:38Jag håller med Bruse, Marathon winter fungerar utmärkt på is, förvånansvärt bra faktiskt. När det blir lite snödjup är det läskigare men jag har inte prövat med högre mönster så jag vet inte hur mycket bättre det kan bli.
Jag håller med Bruse, Marathon winter fungerar utmärkt på is, förvånansvärt bra faktiskt. När det blir lite snödjup är det läskigare men jag har inte prövat med högre mönster så jag vet inte hur mycket bättre det kan bli.
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 15:29Jag kör också med Schwalbe marathon winter 35 mm. Funkar bra här nere i Skåne där det oftast är is man bråkar med.
Ni som kör samma däck, vad kör ni för tryck i dessa däck?
Jag kör också med Schwalbe marathon winter 35 mm. Funkar bra här nere i Skåne där det oftast är is man bråkar med.
Ni som kör samma däck, vad kör ni för tryck i dessa däck?
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 15:396 bar
6 bar
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 20:54Hade även jag Schwalbe Marathon Winter på cykeln i fjol, eventuellt lite bredare, kommer inte ihåg riktigt och de ligger uppe på vinden nu. Fungerade bra, men det var väl på det hela en relativt snäll vinter i fjol efter några som har varit tuffare här i
Hade även jag Schwalbe Marathon Winter på cykeln i fjol, eventuellt lite bredare, kommer inte ihåg riktigt och de ligger uppe på vinden nu. Fungerade bra, men det var väl på det hela en relativt snäll vinter i fjol efter några som har varit tuffare här i
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 10:15Damma av MTBn ändå Christian och köp ett par t ex Nokian fulldubbade till den. Några av mina bättre cykelpass har jag haft när det har varit riktiga vinter dagar. 🙂
Damma av MTBn ändå Christian och köp ett par t ex Nokian fulldubbade till den. Några av mina bättre cykelpass har jag haft när det har varit riktiga vinter dagar. 🙂