Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDubbdäck till cykelpendling
You need to log in to create posts and topics.

Dock! Efter tre säsongen började mina dubb äta sig genom däcket och punkterade väldigt mycket sista veckorna. Men jag kommer definitivt köpa nya!

Bruse:
Prova att reklamera dem i butiken du köpte dem.
Jag råkade ut för samma sak med mina tre år gamla Marathon Winter och ringde då och beklagade mig för butiken, de kollade med Schwalbe och jag fick då bra rabatt, 20-30(?)% på ett nytt däck, mot att d

Håkan, kommer du ihåg i vilken butik jag köpte dom? Jag gör det inte ;~)

Jag är lite osäker på om jag kan klämma in ett par 32mm dubbdäck på min cykel.. Finns det något smalare som är värt att ha?

Har också bytt till schwalbe, rullar bra/bättre men har en tendens att tappa dubb i jämförelse med nokian w106 som också är lite säkrare i snö.

Robert Anderson skriver:

~Damma av MTBn ändå Christian och köp ett par t ex Nokian fulldubbade till den. Några av mina bättre cykelpass har jag haft när det har varit riktiga vinter dagar. ~

Enig. (t+)

Alt annet er bare dårlig erstattning, som går på

Jag tappade några dubb på Schwalbe de första milen, tre bak, två fram tror jag. Men sedan dess har jag inte tappat några alls.

För två år sedan tappade jag 7 dubb bak första 30 milen och fick däcken utbytta utan protest. 🙂 Schwalbe verkar helt ok vad gäller reklamationer!

Kör ni inte in dom ordenligt i början?

Det var väl det jag gjorde? 🙂 Jag måste ta mig till jobbet. Ett par dubb hit eller dit spelar ingen roll, och resten sitter ju kvar.