Quote from Guest on 18 February 2011, 06:01Jag har en känsla av att jag får ett snabbare svar på denna sida än på den officiella sidan....
Det är min första mara och jag håller på att fixa lite med bokningar och frågan är alltså hur det ser ut med starttiden. Hur långt är det mellan startgrupperna
Jag har en känsla av att jag får ett snabbare svar på denna sida än på den officiella sidan....
Det är min första mara och jag håller på att fixa lite med bokningar och frågan är alltså hur det ser ut med starttiden. Hur långt är det mellan startgrupperna
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 06:11Så vitt jag vet är det gemensam start för alla samtidigt. inga startgrupper som på göteborgsvarvet alltså
Så vitt jag vet är det gemensam start för alla samtidigt. inga startgrupper som på göteborgsvarvet alltså
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 06:50Alla startar samtidigt.
Alla startar samtidigt.
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 07:09Om du står långt bak, alltså i startgrupperna E och F, så kan det ta uppemot 10 minuter att komma fram till startlinjen efter att startskottet gått.
Om du står långt bak, alltså i startgrupperna E och F, så kan det ta uppemot 10 minuter att komma fram till startlinjen efter att startskottet gått.
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 08:15då räknar man nettotid
då räknar man nettotid
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 08:59När börjar den officiella tidtagningen, när man passerar startlinjen eller när startskottet går?
Edit Kanske off topic, sorry för det.
När börjar den officiella tidtagningen, när man passerar startlinjen eller när startskottet går?
Edit Kanske off topic, sorry för det.
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 09:11tidtagning börjar när man passerar startlinjen ( mna hör bleep) om jag inte misstar mig ( första maran förra året).... din sluttid kommer visa bruttotid & nettotid - så det är lugnt!
Ni andra ( mara proffs) får gärna rätta mig.
tidtagning börjar när man passerar startlinjen ( mna hör bleep) om jag inte misstar mig ( första maran förra året).... din sluttid kommer visa bruttotid & nettotid - så det är lugnt!
Ni andra ( mara proffs) får gärna rätta mig.
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 09:12Officiell tidtagning = Bruttotid, tidtagningen börjar vid startskottet.
Nettotid, tidtagningen börjar när du passerar startlinjen.
Officiell tidtagning = Bruttotid, tidtagningen börjar vid startskottet.
Nettotid, tidtagningen börjar när du passerar startlinjen.
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 09:15oops tack Anders S!
oops tack Anders S!
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 09:16Ok, nu har jag nog blandat bort begreppen kanske, för jag fattar inte. Strunt i vad som är officiell tid och inte.
Den tid som blir ens resultat på Sthlm Marathon, som kommer stå i resultatlistorna, är det nettotiden eller bruttotiden?
Edit. Såg nu, båd
Ok, nu har jag nog blandat bort begreppen kanske, för jag fattar inte. Strunt i vad som är officiell tid och inte.
Den tid som blir ens resultat på Sthlm Marathon, som kommer stå i resultatlistorna, är det nettotiden eller bruttotiden?
Edit. Såg nu, båd