Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en känsla av att jag får ett snabbare svar på denna sida än på den officiella sidan....
Det är min första mara och jag håller på att fixa lite med bokningar och frågan är alltså hur det ser ut med starttiden. Hur långt är det mellan startgrupperna

Så vitt jag vet är det gemensam start för alla samtidigt. inga startgrupper som på göteborgsvarvet alltså

Alla startar samtidigt.

Om du står långt bak, alltså i startgrupperna E och F, så kan det ta uppemot 10 minuter att komma fram till startlinjen efter att startskottet gått.

då räknar man nettotid

När börjar den officiella tidtagningen, när man passerar startlinjen eller när startskottet går?

Edit Kanske off topic, sorry för det.

tidtagning börjar när man passerar startlinjen ( mna hör bleep) om jag inte misstar mig ( första maran förra året).... din sluttid kommer visa bruttotid & nettotid - så det är lugnt!
Ni andra ( mara proffs) får gärna rätta mig.

Officiell tidtagning = Bruttotid, tidtagningen börjar vid startskottet.
Nettotid, tidtagningen börjar när du passerar startlinjen.

oops tack Anders S!

Ok, nu har jag nog blandat bort begreppen kanske, för jag fattar inte. Strunt i vad som är officiell tid och inte.

Den tid som blir ens resultat på Sthlm Marathon, som kommer stå i resultatlistorna, är det nettotiden eller bruttotiden?

Edit. Såg nu, båd