Quote from Jonas Täng on 18 February 2011, 09:26Jenny din officiella tid blir från att du passerar startlinjen. Men råkar du springa på en kortare tid än segraren så kommer du inte att räknas som vinnare. Först i mål vinner.
Jenny din officiella tid blir från att du passerar startlinjen. Men råkar du springa på en kortare tid än segraren så kommer du inte att räknas som vinnare. Först i mål vinner.
Quote from ellen olsson on 18 February 2011, 09:27Vad menar du med "gäller"? Det är alltid bruttotiden som räknas i officiella sammanhang. Nettotiden är mest för din egen skull.
Vad menar du med "gäller"? Det är alltid bruttotiden som räknas i officiella sammanhang. Nettotiden är mest för din egen skull.
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 09:27Det är nettotiden som gäller i resultatlistan. Sluttiden är alltså tiden från det att du passerar startlinjen tills det att du når mållinjen.
Frågeställaren här kanske var intresserad av att få en grovuppskattning på ungefärlig målgångstid för att hinna
Det är nettotiden som gäller i resultatlistan. Sluttiden är alltså tiden från det att du passerar startlinjen tills det att du når mållinjen.
Frågeställaren här kanske var intresserad av att få en grovuppskattning på ungefärlig målgångstid för att hinna
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 09:29Jag är väl lite dum, men om man skickar in tid för seedning till tex Lidingöloppet, är det nettotid eller bruttotid de tittar på? Om båda står i listan, alltså?
Jag är väl lite dum, men om man skickar in tid för seedning till tex Lidingöloppet, är det nettotid eller bruttotid de tittar på? Om båda står i listan, alltså?
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 09:30Nettotid
Nettotid
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 09:30Tack! (t+)
Tack! (t+)
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 09:35Jag kan hänga på ett tips där. Om man springer ett lopp ganska så tätt inpå maran, t.ex. Göteborgsvarvet eller Kungsholmen Runt och gör en bra tid där så kan man ta med sig det resultatet till nummerlappsutdelningen och be att få bli omseedad. De brukar h
Jag kan hänga på ett tips där. Om man springer ett lopp ganska så tätt inpå maran, t.ex. Göteborgsvarvet eller Kungsholmen Runt och gör en bra tid där så kan man ta med sig det resultatet till nummerlappsutdelningen och be att få bli omseedad. De brukar h
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 09:36Den tid som rangordnar dig i resultatlistan är chips-tiden. Du kan alltså få stryk av någon med flera minuter men likt förbannat hamna före i listan pga att du startade långt bak i kön.(Personligen tycker jag att tiden för marathon dvs 42 195 meter är den
Den tid som rangordnar dig i resultatlistan är chips-tiden. Du kan alltså få stryk av någon med flera minuter men likt förbannat hamna före i listan pga att du startade långt bak i kön.(Personligen tycker jag att tiden för marathon dvs 42 195 meter är den
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 10:47Tack Kjell, nu fattar tillochmed jag. Chips-tid bra ord. (t+)
Tack Kjell, nu fattar tillochmed jag. Chips-tid bra ord. (t+)
Quote from Funbeat user on 18 February 2011, 12:31Det jag menade med "gäller" var typ det som Magnus skrev sen, alltså vad som gäller som ens marathon-tid om man skulle vilja seeda sig för ett annat lopp. Om man via sin tid i STHLM Marathon skulle vilja springa något annat marathonlopp som har strikt grä
Det jag menade med "gäller" var typ det som Magnus skrev sen, alltså vad som gäller som ens marathon-tid om man skulle vilja seeda sig för ett annat lopp. Om man via sin tid i STHLM Marathon skulle vilja springa något annat marathonlopp som har strikt grä