Quote from Guest on 3 September 2009, 11:33Jag funderar på att seeda upp mig från startgrupp 9 på Lidingöloppet och enda vettiga alternativet jag kan hitta är en halvmara som går 2 veckor före LL.
Jag har fått tipset att sluta med långpassen 3 veckor före loppet (3 mil - 3 veckor) så jag planerad
Jag funderar på att seeda upp mig från startgrupp 9 på Lidingöloppet och enda vettiga alternativet jag kan hitta är en halvmara som går 2 veckor före LL.
Jag har fått tipset att sluta med långpassen 3 veckor före loppet (3 mil - 3 veckor) så jag planerad
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 11:43Lång återhämtning? Klart att du hinner återhämta dig på två veckor.
Lång återhämtning? Klart att du hinner återhämta dig på två veckor.
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 11:52Jo, jag borde väl det egentligen - men jag är nybörjare på det här (har aldrig sprungit några tävlingar så jag har liksom inget att seeda in mig på) så jag blir osäker på hur jag toppar bäst inför LL.
Men jag antar att en start i grupp 9 stjäl så pass my
Jo, jag borde väl det egentligen - men jag är nybörjare på det här (har aldrig sprungit några tävlingar så jag har liksom inget att seeda in mig på) så jag blir osäker på hur jag toppar bäst inför LL.
Men jag antar att en start i grupp 9 stjäl så pass my
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 12:02Jag kommer att springa halvmara (och gå för fullt) två veckor innan LL, trots att jag inte behöver seeda upp mig. Du hinner återhämta dig, det är bara bra att få en tävling i benen.
Jag kommer att springa halvmara (och gå för fullt) två veckor innan LL, trots att jag inte behöver seeda upp mig. Du hinner återhämta dig, det är bara bra att få en tävling i benen.
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 12:03Två veckor är ju tt om tid... 😉
I fjol satte jag personbästa i Gtbg-varvet (1:17:38, gäller fortfarande som PB trots ytterligare 3st halvmaror), pustade ut några minuter och fortsatte sen springa ner till stationen (~6km) för att hinna med ett tåg. Dag
Två veckor är ju tt om tid... 😉
I fjol satte jag personbästa i Gtbg-varvet (1:17:38, gäller fortfarande som PB trots ytterligare 3st halvmaror), pustade ut några minuter och fortsatte sen springa ner till stationen (~6km) för att hinna med ett tåg. Dag
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 12:43Hur är det med underlag? Om du tränat mest skog/terräng inför LL kanske 2 mil asfalt är lite hårt för kroppen?
Hur är det med underlag? Om du tränat mest skog/terräng inför LL kanske 2 mil asfalt är lite hårt för kroppen?
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 13:28Se halvmaran som ett genrep. Jag kör halvaran - Berlin marathon och sedan Lidingöloppet och tror mig kunna återhämta mig tillräckligt mellan varje lopp.
Se halvmaran som ett genrep. Jag kör halvaran - Berlin marathon och sedan Lidingöloppet och tror mig kunna återhämta mig tillräckligt mellan varje lopp.
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 13:38Tack för svaren.
Markus återhämtningstakt tar jag dock med en nypa salt tills han fyllt 38 och fött tre barn 😉
Eftersom Veberödsrundan är "En flack och lättsprungen halvmaraton" enligt hemsidan så räknar jag med att kunna hålla ett hyfsat tempo utan att
Tack för svaren.
Markus återhämtningstakt tar jag dock med en nypa salt tills han fyllt 38 och fött tre barn 😉
Eftersom Veberödsrundan är "En flack och lättsprungen halvmaraton" enligt hemsidan så räknar jag med att kunna hålla ett hyfsat tempo utan att
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 14:02Hehehe... Dröjer ett tag innan jag är 38 (14år) och ska jag dessutom ha fött tre barn lär du få vänta riktigt läääänge... (H)
Ang. min återhämtningstakt, glömde kanske nämna att min ena fot blev överbelastad/skadad sen på tisdagen? 😀 Då hade jag förviss
Hehehe... Dröjer ett tag innan jag är 38 (14år) och ska jag dessutom ha fött tre barn lär du få vänta riktigt läääänge... (H)
Ang. min återhämtningstakt, glömde kanske nämna att min ena fot blev överbelastad/skadad sen på tisdagen? 😀 Då hade jag förviss
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 14:06Är huvet dumt får kroppen lida 😀
Är huvet dumt får kroppen lida 😀