Quote from Guest on 17 March 2010, 23:12Nån som har erfarenhet av den ?
Tänkte köpa en 310xt, men den har väl inte barometer & temp ?
Cyklar mest, så då är det ju kul med höjdkurvor och så.
Nån som har erfarenhet av den ?
Tänkte köpa en 310xt, men den har väl inte barometer & temp ?
Cyklar mest, så då är det ju kul med höjdkurvor och så.
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 23:22Nej, 310XT mäter bara höjd med GPS vilket blir rätt dåligt. Temperatur har den inte heller. I övrigt en mycket trevlig liten sak dock 🙂
Nej, 310XT mäter bara höjd med GPS vilket blir rätt dåligt. Temperatur har den inte heller. I övrigt en mycket trevlig liten sak dock 🙂
Quote from Robert Johansson on 18 March 2010, 21:07Ok, men stod i en anan tråd här att man kan tydligen använda en elevation plugin till sporttrack tror jag det var som fixar höjden efteråt då.
Gör ju en del annat än cyklar också, hm, vi får se då.
Ok, men stod i en anan tråd här att man kan tydligen använda en elevation plugin till sporttrack tror jag det var som fixar höjden efteråt då.
Gör ju en del annat än cyklar också, hm, vi får se då.
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 21:51Elevation correction som den plugin heter förbättrar höjdkurvorna men eftersom höjddatabasen som används har begränsad upplösning (samt höjden är mätt från satellit vilket kan göra att trädkronor lurar den lite) så är resultatet långt ifrån perfekt.
Först
Elevation correction som den plugin heter förbättrar höjdkurvorna men eftersom höjddatabasen som används har begränsad upplösning (samt höjden är mätt från satellit vilket kan göra att trädkronor lurar den lite) så är resultatet långt ifrån perfekt.
Först
Quote from Robert Johansson on 18 March 2010, 22:19Ok, som cyklist är man ju rätt intresserad av höjd då.
Synd att det inte finns barometer på en thriathlet klocka...:-(Det får kanske bli en edge 500 då. Kul med temp oxå.
Ok, som cyklist är man ju rätt intresserad av höjd då.
Synd att det inte finns barometer på en thriathlet klocka...:-(
Det får kanske bli en edge 500 då. Kul med temp oxå.
Quote from Robert Johansson on 19 April 2010, 14:41Köpte en 500:a till slut.
Köpte en 500:a till slut.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:09Jag har kört ett tag med min Edge 500. En fantastisk liten pryl helt enkelt! Den ger en bra bild av träningspasset och att se en karta över passen är riktigt nice.
Enkelt att överföra träningen till FUnbeat dessutom.
Jag har kört ett tag med min Edge 500. En fantastisk liten pryl helt enkelt! Den ger en bra bild av träningspasset och att se en karta över passen är riktigt nice.
Enkelt att överföra träningen till FUnbeat dessutom.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 21:06Har idag kört mitt första pass med Edge 500.
Lyckas inte överföra mitt pass till Funbeat. Importen till Garmin trainng center funkar fint. Några tips?
Har idag kört mitt första pass med Edge 500.
Lyckas inte överföra mitt pass till Funbeat. Importen till Garmin trainng center funkar fint. Några tips?
Quote from Robert Johansson on 23 April 2010, 21:13Har du exporterat en tcs fil & komprimerat den ?
(från gtc eller garmin connect)
Sen kan du ladda upp den på funbeatVerkar var det enda sätt som funkar att ladda upp från 500:an. för tillfället har gjort det flera gånger.
Har du exporterat en tcs fil & komprimerat den ?
(från gtc eller garmin connect)
Sen kan du ladda upp den på funbeat
Verkar var det enda sätt som funkar att ladda upp från 500:an. för tillfället har gjort det flera gånger.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 21:40Nej det har jag INTE testat. Har bara försökt importera direkt från edgen.
Tack för tipset 🙂Funkade bra att exportera till tcx filoch ladda upp.
Nej det har jag INTE testat. Har bara försökt importera direkt från edgen.
Tack för tipset 🙂
Funkade bra att exportera till tcx filoch ladda upp.