Quote from Robert Johansson on 27 April 2010, 22:41Jag tror du ser på tidsräknaren om den är resetad eller inte.
Jag tror du ser på tidsräknaren om den är resetad eller inte.
Quote from Robert Johansson on 27 April 2010, 22:44>En sak som jag saknar på Edge 500 är pilen upp/ner som visar hur man ligger i förhållande >till sin medelhastighet när man har framme enbart aktuell hastighet.
Du kan ju använda autolap annars, sätt den till sträcka och t ex1km, så får du ju en tempo h
>En sak som jag saknar på Edge 500 är pilen upp/ner som visar hur man ligger i förhållande >till sin medelhastighet när man har framme enbart aktuell hastighet.
Du kan ju använda autolap annars, sätt den till sträcka och t ex1km, så får du ju en tempo h
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 07:45Håller med om "pilen", men det är ju också en vanesak. Man kan ju välja att visa snitthastigheten till skillnad mot de datorer jag haft tidigare med "pil".
Jag är också en mycket nöjd användare annars, det enda jag inte löst just nu är huruvida man kan
Håller med om "pilen", men det är ju också en vanesak. Man kan ju välja att visa snitthastigheten till skillnad mot de datorer jag haft tidigare med "pil".
Jag är också en mycket nöjd användare annars, det enda jag inte löst just nu är huruvida man kan
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 21:28Det stämde att tiden fortsätter om man inte trycker Reset. Testade idag.
Provade också att skapa en Rutt med Bike Route Toaster och skickade över till Edgen. Funkade klockrent ute i den Skaraborgska myllan! I like.
Det stämde att tiden fortsätter om man inte trycker Reset. Testade idag.
Provade också att skapa en Rutt med Bike Route Toaster och skickade över till Edgen. Funkade klockrent ute i den Skaraborgska myllan! I like.
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 21:40Visst finns det ett knep att behålla sina inställningar när man uppdaterar firmware? Har läst men inte hittat tillbaka. Är det stor skillnad (läs, någin idé att uppdatera) på firmware 2.9 och 3.0?
Visst finns det ett knep att behålla sina inställningar när man uppdaterar firmware? Har läst men inte hittat tillbaka. Är det stor skillnad (läs, någin idé att uppdatera) på firmware 2.9 och 3.0?
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 22:00Visst är det underbart med skapade behov? Jag fattar inte hur man klarade sig utan en Garmin tidigare. 😀
Visst är det underbart med skapade behov? Jag fattar inte hur man klarade sig utan en Garmin tidigare. 😀
Quote from Robert Johansson on 13 May 2010, 01:57För att spara inställningar innan uppgradering:
- Spara undan filerna Sports/Cycling.fit, Settings/Settings.fit och Elevations/Elevations.fit.
- Uppdatera mjukvaran
- Starta om enheten en gång
- Lägg tillbaka filerna i mappen "NewFiles"https://forums.
För att spara inställningar innan uppgradering:
- Spara undan filerna Sports/Cycling.fit, Settings/Settings.fit och Elevations/Elevations.fit.
- Uppdatera mjukvaran
- Starta om enheten en gång
- Lägg tillbaka filerna i mappen "NewFiles"
Quote from Funbeat user on 13 May 2010, 20:40Tack för hjälp till den late.
Tack för hjälp till den late.
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 19:25Kan man para ihop Suuntos pulsband/kadensgivare med 500:an?
Den har ju ANT båda två ...Sökte på nätet och Suunto har ANT utan plus (+) och Garmin med plus. Alltså funkar det inte. 🙁 Eller?
Både Suunto och Garmin kan användas tillsamman med gymut
Kan man para ihop Suuntos pulsband/kadensgivare med 500:an?
Den har ju ANT båda två ...
Sökte på nätet och Suunto har ANT utan plus (+) och Garmin med plus. Alltså funkar det inte. 🙁 Eller?
Både Suunto och Garmin kan användas tillsamman med gymut
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 22:05Hur länge har ni kört era Garmin Edge 500 på samma laddning?
Funderar på om den orkar med en vätternrunda med en nybörjare, dvs inga sub7 här inte 🙂
Hur länge har ni kört era Garmin Edge 500 på samma laddning?
Funderar på om den orkar med en vätternrunda med en nybörjare, dvs inga sub7 här inte 🙂