Quote from Robert Johansson on 16 May 2010, 22:27Inte mer än 4-5 timmar hittils, men då alltid haft ca 75% kvar av batteriet enlig displayen.
Det ska ju hålla 18 timmar.
Inte mer än 4-5 timmar hittils, men då alltid haft ca 75% kvar av batteriet enlig displayen.
Det ska ju hålla 18 timmar.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 14:42När jag tittar på mina rundor i Garmin Connect så "genar" färdvägen ganska mycket! Hur tätt reggar Edgen GPS-positionen?
När jag tittar på mina rundor i Garmin Connect så "genar" färdvägen ganska mycket! Hur tätt reggar Edgen GPS-positionen?
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:02Trampvagn; nej, jag tror inte de är kompatibla. Gymprylarna har förmodligen dubbla frekvenser/protokoll.
Håkan; frekvensen kan du ställa in, på 705 kan man välja mellan 1 sample per sekund eller "auto", dvs när enheten tycker att det har hänt tillräcklig
Trampvagn; nej, jag tror inte de är kompatibla. Gymprylarna har förmodligen dubbla frekvenser/protokoll.
Håkan; frekvensen kan du ställa in, på 705 kan man välja mellan 1 sample per sekund eller "auto", dvs när enheten tycker att det har hänt tillräcklig
Quote from Robert Johansson on 18 May 2010, 21:11Kan inte se det när jag kikar på mina rundor.
Blev lite nyfilken själv ser ut att gps lagras varje sekund.https://forums.garmin.com/showthread.php?t=7681&highlight=accuracy
The GPS sampling rate on the Edge 500 and all other fitness products is once per
Kan inte se det när jag kikar på mina rundor.
Blev lite nyfilken själv ser ut att gps lagras varje sekund.
https://forums.garmin.com/showthread.php?t=7681&highlight=accuracy
The GPS sampling rate on the Edge 500 and all other fitness products is once per
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:20Så här snabb är jag inte!
BILD:www.retrodata.com/bilder/edge500.jpg
Så här snabb är jag inte!
BILD:www.retrodata.com/bilder/edge500.jpg
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:23Har aldrig kollat noggrannheten men skall försöka komma ihåg det nästa gång.
Under vilka förhållanden blir det sämst? GPS-mottagningen störs kraftigt av höga träd och byggnader så med få satelliter över horisonten kan det spela ganska stor roll. Jag har
Har aldrig kollat noggrannheten men skall försöka komma ihåg det nästa gång.
Under vilka förhållanden blir det sämst? GPS-mottagningen störs kraftigt av höga träd och byggnader så med få satelliter över horisonten kan det spela ganska stor roll. Jag har
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:32Noggrannheten verkar vara ganska kass visar det sig. Jag har inte zoomat in i kartan tidigare. Eller beror det på att programvaran filtrerar bort punkter?
BILD:www.retrodata.com/bilder/edge500-1.jpg
Noggrannheten verkar vara ganska kass visar det sig. Jag har inte zoomat in i kartan tidigare. Eller beror det på att programvaran filtrerar bort punkter?
BILD:www.retrodata.com/bilder/edge500-1.jpg
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:37Nej, riktigt så där illa var det inte för mig igår men visst genade spåret friskt i tvära svängar. På cykeln är det dock sällan värre än att man kan undra på vilken sida av vägen jag cyklat.
Nej, riktigt så där illa var det inte för mig igår men visst genade spåret friskt i tvära svängar. På cykeln är det dock sällan värre än att man kan undra på vilken sida av vägen jag cyklat.
Quote from Robert Johansson on 18 May 2010, 21:37Du kan ju få uppp noggranheten på displayen uner passet, kolla om den varierar.
Annars kanske ditt gps chip är kasst, om jag inte minns fel var det nån i garmin forumet som reklamerat pga detta tidigare.
har aldrig se de avikelserna som du fått,brukar t
Du kan ju få uppp noggranheten på displayen uner passet, kolla om den varierar.
Annars kanske ditt gps chip är kasst, om jag inte minns fel var det nån i garmin forumet som reklamerat pga detta tidigare.
har aldrig se de avikelserna som du fått,brukar t
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:45Jag får uppdatera från 2.29 till 2.30 och se om det hjälper innan jag tar det vidare. Skit också, jag är ju så nöjd med prylen annars.
Jag får uppdatera från 2.29 till 2.30 och se om det hjälper innan jag tar det vidare. Skit också, jag är ju så nöjd med prylen annars.