Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumPulsklocka / GPS - Endast Garmin.Edge 500
You need to log in to create posts and topics.

Måste inte Garmin Communicator Plugin vara installerat på datorn för att det ska fungera direkt mot Funbeat?
Jag pluggar bra in min 705a och drar träningspasset direkt in i Funbeat utan krångligheter.
Här finns Communicator:
http://www8.garmin.com/product

Jag vill ha mina pass på Garmin Connect. Därför skickar jag över dem dit först, exporterar passen i filformatet TCX, ZIP:ar dem och laddar upp dem till Funbeat.

Måste du göra så Håkan? Kan du inte skicka direkt från din Garmin till Funbeat efteråt?
Jag tankar över till SportTracks. Ibland före jag skickat till Funbeat och ibland efteråt.

Ja för närvarande måste man det 500:a lagrar filerna i ett nytt fil format .fit format dvs inte som 705:an.

De är inte många siter som stöder detta ännu, Garmin har inte släppt sitt SDK ännu.

Sporttracks stödjer inte heller direkt import av .fit filer ä

rubiTrack (Mac) stödjer .fit-filer. Däremot verkar rubiTrack inte klara exporter till tcx, en del saker som tec max/medelpuls verkar försvinna.

En sak som jag saknar på Edge 500 är pilen upp/ner som visar hur man ligger i förhållande till sin medelhastighet när man har framme enbart aktuell hastighet.

Anders, en bra synpunkt. Asa dig in på Garmins forumsida och skriv dit det (om det inte redan finns som önskemål).

Det är snyggers att kunna skicka upp hela träningspasset till Funbeat!

Jag har aldrig tryckt på Reset för att spara några pass. Har jag gjort fel? Allt har sett helt OK ut på Garmin Connect.

Klockan gör automatiskt reset när den kommer i kontakt med datorn och överför datan. I alla fall funkar 310XT så. Alltså funkar det ändå om man alltid överför datan till datorn mellan varje pass.

OK. Fortsätter passet där man slutade senast annars? Antagligen har jag ladda över efter varje pass då. Fast jag är inte riktigt säker, faktiskt.