Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEffekter av bricanyl
You need to log in to create posts and topics.

Startade en sån tråd i gruppen "Spinning" och vill ha fler åsikter! 🙂

http://www.funbeat.se/life/discussion/show.aspx?ThreadID=167253

Har inte astma men allergi. Några ggr tagit Bricanyl inför ett pass eller vid prestationskrav när det har känts tjock i rören.
Kan inte erinra mig att jag har märkt att det påverkat pulsen för passet. Men det är oxå ytterst sällan jag tar det. Kanske 3-5

För motionärer gäller en generell dispens (även vid tävling under elitnivå) för astmamedicin under förutsättning att man kan kan visa intyg på att man behöver det.

de flesta dopingklassade läkemedel är just dopingklassade inte bara för att de är prestationshöjade utan för att det faktiskt är farligt för en frisk individ att ta dem.

Jag har astmatisk bronkit och använder Bricanyl. Får ofta Känslan av att hjärtat "rusar" och det känns inte skönt... Men man kanske skulle ta sig ett sipp inför långlöpen...

När jag var liten knodd kom jag över en inhalator och lyckades få i mig mellan 20-30 doser. Resultatet var 3-4 h med nära maxpuls fast jag låg blick still på golvet. Minns att det var obekvämt.

>Minns att det var obekvämt.

Det måste vara dagens underdrift 😀

Jag börjar tycka det är obehagligt redan efter 2-3 doser

Kul att få ett ansikte på dej Sara BR!

Jag fick adrenalin när jag blev akut sjuk, och det är nog det värsta jag upplevt i hela mitt liv! Grymt när hjärtat bara rusar.
Jag känner av Bricanyl när jag tar det och tycker det är obehagligt, har använt andra

Det verka som minst hälften av alla cyklister jag känner ta något för astma???
Vad är det som händer i Norden.

För täta bostäder och för mycket träning i kyla.