Quote from Funbeat user on 1 December 2010, 18:45Lånar tråden en aning. När det gäller testcyklar med effektfunktion, finns det några konkurrenter till Monark på den svenska marknaden?
Lånar tråden en aning. När det gäller testcyklar med effektfunktion, finns det några konkurrenter till Monark på den svenska marknaden?
Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 12:03Är effektmätningen på Flow modellen likadan och kalibreras likadant?
Nån som vet?
Är effektmätningen på Flow modellen likadan och kalibreras likadant?
Nån som vet?
Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 13:16Jag såg ett diagram som någon gjort när han körde Tacx Flow tilsammans med en effektmätare (Powertap). Den verkade ha ett litet annat uppträdande jämfört med Fortius. Effekten verkade inte ändras mycket pga av värmen. Men den hade ett annat fel med ganska
Jag såg ett diagram som någon gjort när han körde Tacx Flow tilsammans med en effektmätare (Powertap). Den verkade ha ett litet annat uppträdande jämfört med Fortius. Effekten verkade inte ändras mycket pga av värmen. Men den hade ett annat fel med ganska
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 07:09Jag kör CompuTrainer (http://www.racermateinc.com/computrainer.asp) och den är superlätt att kalibrera exakt. Så kan man köra valfri bana och få rätt motstånd i varje backe osv, och dessutom mäta rundtrampseffektivitet (och öka sin egen snabbt). Dyr dock.
Jag kör CompuTrainer (http://www.racermateinc.com/computrainer.asp) och den är superlätt att kalibrera exakt. Så kan man köra valfri bana och få rätt motstånd i varje backe osv, och dessutom mäta rundtrampseffektivitet (och öka sin egen snabbt). Dyr dock.
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 14:21Jag kör Flow och upplever att justerskruven ger stor skillnad på motståndet. Detsamma gäller även temperaturen (kör i ett uterum).
Jag kalibrerar därför trainern varje gång - efter 5-10 min uppvärmning.
Jag kör Flow och upplever att justerskruven ger stor skillnad på motståndet. Detsamma gäller även temperaturen (kör i ett uterum).
Jag kalibrerar därför trainern varje gång - efter 5-10 min uppvärmning.
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 16:20Nu har jag tagit för vana att kalibrera om trainern varje gång jag sätter mig på den eller byter cykel. Det innebär att jag släpper upp rullen hela tiden och för ett par dagar sedan gick hävstången för att lossa rullen sönder.
Den är ju bara plast och ka
Nu har jag tagit för vana att kalibrera om trainern varje gång jag sätter mig på den eller byter cykel. Det innebär att jag släpper upp rullen hela tiden och för ett par dagar sedan gick hävstången för att lossa rullen sönder.
Den är ju bara plast och ka
Quote from Håkan Öhling on 9 January 2011, 16:50Jag kör ju med min Polar CS600 på trainern. Kan man kalibrera den? Hur?
Jag kör ju med min Polar CS600 på trainern. Kan man kalibrera den? Hur?
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 19:04Jogge P: Arghh.. det gör jag också. Skall man nu behöva noja över det också. Alltså, kvalitén på de här grejorna är direkt tveksam. Känner med dig!
Jogge P: Arghh.. det gör jag också. Skall man nu behöva noja över det också. Alltså, kvalitén på de här grejorna är direkt tveksam. Känner med dig!
Quote from Funbeat user on 11 January 2011, 14:51Tack för tipsen om kalibrering.
Trasigt handtag, Rörtång eller polygrip?
Tack för tipsen om kalibrering.
Trasigt handtag, Rörtång eller polygrip?