Quote from Guest on 13 February 2011, 07:46Är de så dåliga som många säger eller kan de vara till bra hjälp för att hålla koll på ungefärlig intensitet?
Är de så dåliga som många säger eller kan de vara till bra hjälp för att hålla koll på ungefärlig intensitet?
Quote from Funbeat user on 13 February 2011, 07:56Den fungerar om du kan leva med att den är konsekvent och inte exakt. Det finns ingen på marknaden som är exakt men SRM är troligtvis mer exakt och kostar betydligt mer.
Det gäller att lära sig var ens egna intervallgränser går och då fungerar den utmärkt
Den fungerar om du kan leva med att den är konsekvent och inte exakt. Det finns ingen på marknaden som är exakt men SRM är troligtvis mer exakt och kostar betydligt mer.
Det gäller att lära sig var ens egna intervallgränser går och då fungerar den utmärkt
Quote from Berit Bengtson on 13 February 2011, 10:07Det finns självklara nackdelar med Polars (kedje)effektmätare.
Den som själv har köpt den blundra gärna för dessa nackdelar, troligen för att inte framstå som lättlurad som köpte en såpass begränsad effektmätare.Vad man bör göra innan köpa är att läsa o
Det finns självklara nackdelar med Polars (kedje)effektmätare.
Den som själv har köpt den blundra gärna för dessa nackdelar, troligen för att inte framstå som lättlurad som köpte en såpass begränsad effektmätare.
Vad man bör göra innan köpa är att läsa o
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 21:59Ska absolut läsa boken.
Vad betyder momentan effekt?
Om polar-mätaren är konsekvent så borde det iofs räcka för mig. Om den däremot är väldigt svajig och inkonsekvent så är jag mindre intresserad.
Ska absolut läsa boken.
Vad betyder momentan effekt?
Om polar-mätaren är konsekvent så borde det iofs räcka för mig. Om den däremot är väldigt svajig och inkonsekvent så är jag mindre intresserad.
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 22:51Momentan=ögonblicklig, dvs just nu i motsats till t ex medelvärde.
Momentan=ögonblicklig, dvs just nu i motsats till t ex medelvärde.
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 22:59Och för er som inte är bekanta med HåkanC och hans korståg mot Polar så vill jag bara meddela att nån på Polar förmodligen gjort nåt dumt mot Håkan, alternativt att Håkan blivit väldigt missnöjd med en Polar-produkt vid nåt tillfälle. Sen dess tar han var
Och för er som inte är bekanta med HåkanC och hans korståg mot Polar så vill jag bara meddela att nån på Polar förmodligen gjort nåt dumt mot Håkan, alternativt att Håkan blivit väldigt missnöjd med en Polar-produkt vid nåt tillfälle. Sen dess tar han var
Quote from Lena O on 14 February 2011, 23:17För er som inte er bekant med Rasmus Oslson och hans korståg mot HåkanC så vill jag ba ... 😉
För er som inte er bekant med Rasmus Oslson och hans korståg mot HåkanC så vill jag ba ... 😉
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 23:51Hihi!
Nåja, Håkan och jag är överens om en del saker i alla fall. (t+)
Hihi!
Nåja, Håkan och jag är överens om en del saker i alla fall. (t+)
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 07:28Förutom att momentaneffekten är opålitlig så varierar mätningarna med utväxlingen eftersom den fria längden på kedjan beror på utväxling.
Förutom att momentaneffekten är opålitlig så varierar mätningarna med utväxlingen eftersom den fria längden på kedjan beror på utväxling.
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 08:24Vilken nytta har du av momentaneffekten?
Vilken nytta har du av momentaneffekten?