Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 08:30Jag tror att du har svårt att analysera din trampteknik enbart genom momentaneffekt på en effektmätare.
Jag tror att du har svårt att analysera din trampteknik enbart genom momentaneffekt på en effektmätare.
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 08:31@Håkan: Måste fråga en sak angående din graf. Du jämför CS600 med något som heter SRM. Och visst, skillnaderna är tydliga, det kan jag se. Men vad är SRM? Är det något facit, eller bara ett annat märke på effektmätare? Vad är i så fall felet hos SRM? Finn
@Håkan: Måste fråga en sak angående din graf. Du jämför CS600 med något som heter SRM. Och visst, skillnaderna är tydliga, det kan jag se. Men vad är SRM? Är det något facit, eller bara ett annat märke på effektmätare? Vad är i så fall felet hos SRM? Finn
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 08:33Felet är priset och Håkan har troligtvis inte haft någon i sin ägo.
Felet är priset och Håkan har troligtvis inte haft någon i sin ägo.
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 08:34Kapitel 7 i Håkans referens. Variationer med utväxling bekymrar mig mer.
Kapitel 7 i Håkans referens. Variationer med utväxling bekymrar mig mer.
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 08:46Effekten en cyklist avger (till vevparti/pedaler) mäts enklast
av "hur hårt du trampar" multiplicerat med "kadens".Varvtalet mäter de flesta cykeldatorer med en hjulmagnet som alstrar
en strömpuls då den snurrar förbi sensorn som sitter på ram/stag.Hu
Effekten en cyklist avger (till vevparti/pedaler) mäts enklast
av "hur hårt du trampar" multiplicerat med "kadens".
Varvtalet mäter de flesta cykeldatorer med en hjulmagnet som alstrar
en strömpuls då den snurrar förbi sensorn som sitter på ram/stag.
Hu
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 09:56Ljug inte! Den nuvarande modellen, CS600X kan lagra runt sex timmar med 1-sekundsintervall. Sänker jag till 2-sekundsintervall får jag ut runt 12 timmar.
Rätt placerad/monterad ger utväxling obetydlig skillnad i uppmätt effekt.
Fördelar är bland annat a
Ljug inte! Den nuvarande modellen, CS600X kan lagra runt sex timmar med 1-sekundsintervall. Sänker jag till 2-sekundsintervall får jag ut runt 12 timmar.
Rätt placerad/monterad ger utväxling obetydlig skillnad i uppmätt effekt.
Fördelar är bland annat a
Quote from Berit Bengtson on 15 February 2011, 10:08Rasmus Olsson:
> CS600X kan lagra runt sex timmar med 1-sekundsintervall.Varför har du då i tidigare inlägg skrivit att den endast kan lagra 2tim40min?
Men det är oavsett den exakta lagringstiden hos Polars dator, långt kvar till de ~500 timmar man får
Rasmus Olsson:
> CS600X kan lagra runt sex timmar med 1-sekundsintervall.
Varför har du då i tidigare inlägg skrivit att den endast kan lagra 2tim40min?
Men det är oavsett den exakta lagringstiden hos Polars dator, långt kvar till de ~500 timmar man får
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 10:08Oj, kanske hamnade i fel tråd men-men,har provat en del mätare (lånade) men likförbannat hamnade jag sist i klungan så nu kör jag med POLAR utan effektkrångelmätninsprylar som ökar bara vikten på hojen:-)! Resultatet blev att jag börjar avancera i klungan
Oj, kanske hamnade i fel tråd men-men,har provat en del mätare (lånade) men likförbannat hamnade jag sist i klungan så nu kör jag med POLAR utan effektkrångelmätninsprylar som ökar bara vikten på hojen:-)! Resultatet blev att jag börjar avancera i klungan
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 10:08@Peter, Håkan och Rasmus: Tack för lektionen. Jag brukar själv alltid tycka att den ädla konsten Google-fu inte utövas i tillräcklig utsträckning här på forumet men i detta fall var jag helt enkelt för lat för att göra annat än att fråga er. 🙂
@Peter, Håkan och Rasmus: Tack för lektionen. Jag brukar själv alltid tycka att den ädla konsten Google-fu inte utövas i tillräcklig utsträckning här på forumet men i detta fall var jag helt enkelt för lat för att göra annat än att fråga er. 🙂
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 10:22Dålig jämförelse, Håkan. Eftersom vi pratar om momentan effekt så skulle ditt exempel med vågen snarare lyda:
"Om jag hoppar på vågen, så visar Polar-vågen 400 kg när jag landar, men SRM-vågen visar det korrekta 600 kg."Står man still (jämför med snitte
Dålig jämförelse, Håkan. Eftersom vi pratar om momentan effekt så skulle ditt exempel med vågen snarare lyda:
"Om jag hoppar på vågen, så visar Polar-vågen 400 kg när jag landar, men SRM-vågen visar det korrekta 600 kg."
Står man still (jämför med snitte