Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEmelie Forsberg
You need to log in to create posts and topics.

Ser ut som det ja.. hon låg på 13 plats cirka 30 sekunder efter starten (!?) och sedan dess har hon legat på första plats.

Första plats bland "Seniors Femmes", men Nathalie Mauclair tävlar som "Veteran 1 Femmes" och ligger lite före. Hon verkar dessutom dra ifrån.
Tredje dam Christine Benard ligger över en timme efter Emelie.

Man kan ju gissa att banan är rätt tuff. Ledaren Nathalie Mauclair har just behövt 50 minuter för en halvmil nerförsbacke...
Emelie verkar tröttna lite nu, efter tolv mil och tjugotvå timmar.

har ni åxxå sett vem som hon springer med !!!!! 🙂
(vid passering 124km)((förtydligande))

Nu får nu "leta"

Det finns nedförsbackar och sedan finns det NEDFÖRSBACKAR.

Var med i ett lopp i alperna på "sprintdistansen" marathon.
Segraren behövde 37 minuter på 5 km nedför strax innan målgång.

Kilian har ont.

Om Emelie får hjälp av en av de allra bästa så bör hon ju ligga bra till där uppe i eliten. (t+)

ja, Kilian har väl problem med ett knä. Så i detta fallet är det väl "frugan" som hjälper honom. 🙂

Hmm... ja nu spekulerar jag inte om fru eller inte, utan detta blev det lite lustiga översättningen från franska på partner GRAND RAID 2013

"Emelie med K

143 km avklarade på drygt 26 Tim. Emelie och Kilian ligger fortfarande på 16:e plats totalt. Emelie leder damklassen. Detta är hennes första 100 mileslopp.

Femmes
1ère 1979 MAUCLAIR Nathalie Redoute arrivée le samedi 19 octobre à 03:45
2ème 2117 FORSBERG Emelie Redoute arrivée le samedi 19 octobre à 06:29
3ème 1687 BENARD CHRISTINE Redoute arrivée le samedi 19 octobre à 09:19

31:29, snabba

Angående vem hon springer med... Emelie och Kilian ingår ju i samma team och springer och "bor" i princip alltid ihop. Jag vill minnas att när Emelie slog det dåvarande rekordet i bestigning av Mont Blanc (typ 7,5 timme tror jag det var) hade hon Kilian m