Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEmma Johansson sågar Ljungskog
You need to log in to create posts and topics.

Emma verkar inte helt nöjd efter helgen

http://emmajohansson.com/

Så tolkar inte jag det:
This is nothing personal against Susanne it´s just me not understanding her way of racing. And it´s just one solution… Getting that strong so I can ride her off my wheel!

Hon sågar väl sig själv som dels inte klarar ligga taktiskt

Jag förstår Emmas frustration samtidigt som jag förstår Susannes taktik. Inser man att man inte är bäst så tar man hjul istället och kör rävspel.

Jag som tycker att taktik innebär att köra efter sina resurser och det gör inte Emma uppenbarligen.
Ljungskog har ingen anledning att släpa runt på två spurtare.

Förstår inte riktigt Emma i det här. Jag är inget fan av Ljungskog, MEN taktik är ju en del av spelet när man cyklar linjelopp. Så är det bara. Det är ju ingen som kan tvinga någon till att göra ett dragjobb om denna inte vill.
Hon får väl satsa på tempo

Tyvärr så verkar Emma ha väldigt svårt att hantera en taktik som inte gynnar henne.
Det blir jobbigt att köra efter eget huvud....

kul att LillPravdan skriver om cykling ... men lite typiskt att de måste till ett "storbråk" för att de ska uppmärksamma det. Och inte skriver de något om själva loppet ...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/cykel/article5444504.ab

det låter lite som

Med reservation för att jag suger på cykeltaktik och -etik...

Som jag läser hennes blogpost så handlar det inte egentligen om gnäll, även om tonarten går mot moll. Det handlar, som hon till synes pliktskyldigt tillägger i slutet, om att hon inte förstår

Jag har också läst hennes blogg och hennes gnäll är helt oförståligt för mig.
Emma o Emila slår Ljungskog i spurten.
Av vilken anledning ska Ljungskog köra hem dom till medaljerna?
Det är snarare deras oförmåga att vilja chansa på att göra upp med Ljungsk

Hennes inlägg är ju bara ett uttryck för frustration över att inte komma bättre i SM som OS-silvermedaljör. Då är det bättre att skylla på någon annan för att inte trampa ner sitt ego till nästa tävling. Hade det varit någon annan så hade det inte varit s