Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEn öl innan träning?
You need to log in to create posts and topics.

Nu i sommartider är företeelsen After Work frekvent förekommande.

Nån som vet hur mycket man "pajjar" träningen (exempelvis 5 km löpning) om man tar en starköl/ett glas vin o sen springer ca 2 timmar efter?

Ta biran å vinet EFTER träningen istället....men då missar du ju den där sociala biter liksom....After Work -lättöl då???????

Alkoholfri öl, eller Ramlösa, funkar fint, tycker jag. Den riktiga ölen får man sen efter passet, som belöning 🙂

Äsch, det har hänt här också att det slunkit ner ett halvt glas vin till maten och sen har jag blivit sugen på en runda efteråt.
Jag har inte känt att det hindrat mig och så har jag resonerat som att kroppen mår bättre av vinet och löpningen än av bara vi

Jag tog ett par mellisar i går, sedan en mil och efteråt blev det tom 4 Corona till.

Tiden mellan de första och löpningen var kanske någon timme och jag kände ingen "ill effect" alls, men å andra sidan intogs de i lugnt takt och utan någon som helst kän

Det är nästan bara i Sverige det anses vara ett problem. I de flesta andra europeiska länder förekommer inte frågeställningen... 😉

Run with the Hash House Harriers and you can have a beer halfway and lots of it afterwards (ON-ON!) 🙂

Vad säger WADA och dopingreglementet om alkohol före träning?

Alkohol vid träning är väl inget WADA förbjuder?

Det är OK vid tävling också för de flesta idrotterna.