Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEn öl innan träning?
You need to log in to create posts and topics.

Zandra: Det är ett kalastrevligt (sic!) lopp som jag sprungit två gånger hittills och fler lär det bli. 🙂

Bara man inte ser dubbelt 😉

Vad springer man egentligen bäst på - rött vin eller vitt vin? Personligen tycker jag det känns bäst med vitt före och rött efter. Kan iofs bero på de välgörande antioxidanterna i det röda.

Oräkneliga är de träningspass som jag löpt med både brakmiddag och vin i magen. Jag känner mig lyckligt lottad att det går, tänk om man var av den sort som lätt mår illa med fylld magsäck.
Som småbarnsförälder och en förkärlek för spontanitet och lustlöpn

Tja vin är ju inte direkt min melodi...men fattar ändå tankeriktningen. Själv en inbiten pilsner-karaktär som väl håller igång ett antal bryggerier med fet orderstock. Tycker att det var intressant det där med att istället för att ta några munnar vatten i

Här rekommenderas en öl efter träningen, men om man inte har problem med kolsyran så borde det väl gå lika bra innan. Men det ska vara veteöl och utan alkohol. Isotonisch som dom säger.

F.ö. serveras det både alkoholfri och alkoholhaltig öl på mitt gym.

Per,

Var är här?

Ta en lättöl.

Här är för det mesta München, men just nu är jag i Allgäu pa gränsen till Österrike och Schweiz.

Erdinger, Paulalaner och Franziskaner gör mycket reklam om att deras alkoholfria veteöl är jättebra som sportdryck.
Men idag blev det Postweizen fran Weiler.