Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEn kräsen skoköpare
You need to log in to create posts and topics.

12

Är på jakt efter nya skor, men det visade sig svårare än jag tänkt mig, mina krav verkar vara allt för svåra att tillmötesgå för skoförsäljare. Funbeats medlemmar brukar ju dock sitta inne på väldigt goda råd, så jag vänder mig hit i hopp om goda förslag.

Har du testat Inov-8 F-lite? Annars ska de ha nya skor under hösten, Trailroc, vilka ska vara någonting mellan X-talon och F-lite som jag förstår det...

Fotnot:

Jag springer huvudsakligen trail, med mina Inov8 X-Talon 212. Men: jag upplever inga som helst problem i att springa asfalt med dem. Jo, naturligtvis är det en terrängsko, men, som sagt - intervaller på asfalt, distans, jodå, det går bara finfint

@Moritz: Det har jag inte gjort, men det ska jag göra. Såg även på Inov-8:s hemsida att de hade en Terrafly-modell, vilken äe utformad för en kombination av trail och asfalt. Såg dock mörkt ut med att få tag på i Sverige.

@Anders: Hade trott att gummit

F-lite 195 låter som en klockren sko på din beskrivning, speciellt om du redan gillar Inov8.

Jo. F-lite. Kanske tom 230:an. Eller heter den nåt annat i dammodell? Bra sko!

Brooks PureFlow har jag tittat på. Den har mer dämpning än en minimalistsko och bara 4mm heel-toe-drop. Det kan vara ett tips för TS, men jag skulle vilja höra andras kommentarer om denna sko.

Erik, Jag har Brooks Pure Connect. Från början så använde jag endast dessa för intervaller och snabbdistans. Tyckte jag fick en sån underbar löpkänsla så jag testade att köra halvmaran med dem. Var tufft för vader och framsida lår men känns som jag spring

Som flera ovan skriver, F-Lite 195 eller 230 (beroende på önskad dämpning) verkar vara rätt modell. Svårt att hitta en bättre allround-sko.

Jag springer i Sauconys A-serie och kör alla pass sen vår, sommar, tidig höst och på löpband vintertid i dom. Har A2, A3, A4 och A5 och har inte lyckats slita ut något av dom. Tvärt om fick jag på Runners store höra att jag kan springa i dom tills dom räm

12