Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 19:15Underbart att få springa i Paris. Längs med Seine vore väl härligt.
Underbart att få springa i Paris. Längs med Seine vore väl härligt.
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 20:19Luxembourg är väldigt pyttig, jag har sprungit där en del, men det går fort!
Däremot längs Seine, det är ganska parklikt, och underbart fint. Sist sprang jag från Ile saint louis ungefär och österut. Annars är parkerna ofta inte särskilt stora i Paris. F
Luxembourg är väldigt pyttig, jag har sprungit där en del, men det går fort!
Däremot längs Seine, det är ganska parklikt, och underbart fint. Sist sprang jag från Ile saint louis ungefär och österut. Annars är parkerna ofta inte särskilt stora i Paris. F
Quote from Funbeat user on 20 July 2012, 20:58jag sprang en sväng i Bois de Bologne i våras, mitt på em, helt ok, fullt med folk och väldigt fint måste jag säga. Man måste ju inte ge sig ut i den vilda skogen utan det finns parkliknande delar av den. Ligger nära Triumfbågen, vad som är centralt är ju
jag sprang en sväng i Bois de Bologne i våras, mitt på em, helt ok, fullt med folk och väldigt fint måste jag säga. Man måste ju inte ge sig ut i den vilda skogen utan det finns parkliknande delar av den. Ligger nära Triumfbågen, vad som är centralt är ju
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 01:56Tack för flera tips!
Att Paris är relativt litet, och att de centrala parkerna är små är inget som påverkar mig negativt, jag tänkte ju bara riva av en modest 5 km-runda (inget marathon i sikte whatsoever för min del).
Parc des Buttes Chaumont, nära B
Tack för flera tips!
Att Paris är relativt litet, och att de centrala parkerna är små är inget som påverkar mig negativt, jag tänkte ju bara riva av en modest 5 km-runda (inget marathon i sikte whatsoever för min del).
Parc des Buttes Chaumont, nära B
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 08:00Rekommendationen att inte springa på kvällen gäller även bois de Vincennes. Samma problem med prostitution där. Kanske även gäller andra parker....
Rekommendationen att inte springa på kvällen gäller även bois de Vincennes. Samma problem med prostitution där. Kanske även gäller andra parker....
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 09:15Parc des Buttes Chaumont, är om det är den jag tror, väldigt backig. Men det är ju inte nödvändigtvis dåligt 😉 I alla fall älskar jag att springa i Paris, en möjlighet att se lite mer än det man hinner när man flanerar, och man ser lite andra sidor/dela
Parc des Buttes Chaumont, är om det är den jag tror, väldigt backig. Men det är ju inte nödvändigtvis dåligt 😉 I alla fall älskar jag att springa i Paris, en möjlighet att se lite mer än det man hinner när man flanerar, och man ser lite andra sidor/dela
Quote from Funbeat user on 21 July 2012, 15:08Om man tänker sig en morgonrunda, så är kors och tvärs i Montmartres backiga gränder ett trevligt alternativ. Senare på dagen blir det för mycket folk i de centralare delarna där.
Om man tänker sig en morgonrunda, så är kors och tvärs i Montmartres backiga gränder ett trevligt alternativ. Senare på dagen blir det för mycket folk i de centralare delarna där.
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 17:05När vi var där förra våren sprang jag lite på måfå på morgnarna, runt Bastllen, längs Seine, runt Notre Dame. Det var riktigt mysigt, hälsade på det lokala A-laget medan de drack frukost 🙂 . Sprang vilse men hittade snabbt rätt igen. Det är ju en helt su
När vi var där förra våren sprang jag lite på måfå på morgnarna, runt Bastllen, längs Seine, runt Notre Dame. Det var riktigt mysigt, hälsade på det lokala A-laget medan de drack frukost 🙂 . Sprang vilse men hittade snabbt rätt igen. Det är ju en helt su