Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningEn liten simutmaning
You need to log in to create posts and topics.

Simma 25 m supersakta på ett förvalt antal armtag. Simma sedan 25 m så snabbt som möjligt på samma antal armtag.

Master TI Coach Jai Evans grejade det med 12 sekunders skillnad:

När jag testade vid samma till

Kan inte låta bli att undra varför och till vilken nytta?

Nytta???

@Christer Frågar du mig eller TS?
Om jag får svara så säger jag inge nytta, men jag är också nyfiken på vad TS svarar

Måste det vara nytta med allt?

Det var en sällsynt meningslös utmaning.

varför inte bara simma "normal" och räkna armtag och sedan simma max och räkna armtag och sedan jobba på att få den andra siffror att bli så lika som möjligt?

när man simma långsam är det lättare att man glida fram några extra dm men ska man simma på max

Poängen är väl att kunna variera sin fart på tävling. Att kunna bibehålla samma teknik oavsett fart. Det tycker jag att man kan se vinster i.

Jag tänkte bara som Jonas - varför måste fet vara nytta med allt. Fö syftar det väl till att ha en bra kontroll på sin kropp och det kan väl aldrig vara fel?

Det är meningslöst eftersom man borde sträva efter att komma så långt man kan på varje armtag. Simmar man med högre fart måste man offra lite distans. Så att tvinga sig till att ha samma antal tag i olika farter är att inbjuda till dålig teknik. Vänd på d