Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 13:36Hur gör du för att bli bättre på säg 10 km? Jo, du springer 1000:ingar i högre fart. Hur gör man för att bli bättre på 1500 fritt, simma 15*100. Längre vila för att bygga fart och kortare vila för att bygga uthållighet.
Skillnaden emellan löpning och sim
Hur gör du för att bli bättre på säg 10 km? Jo, du springer 1000:ingar i högre fart. Hur gör man för att bli bättre på 1500 fritt, simma 15*100. Längre vila för att bygga fart och kortare vila för att bygga uthållighet.
Skillnaden emellan löpning och sim
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 13:42För att citera en av triathleterna jag tränar
"Jag vet inte varför men när jag simmar "fort" så ligger jag bättre i vattnet, får bättre drag och kan sträcka ut."
För att citera en av triathleterna jag tränar
"Jag vet inte varför men när jag simmar "fort" så ligger jag bättre i vattnet, får bättre drag och kan sträcka ut."
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 23:11Jag tror inte man behöver vara rädd för att rotera för mycket (även om det går). Rotera 40-60 grader (det blir oundvikligen olika på den sida du inte andas och på andningssidan). Om man inte roterar är det svårt att hålla linjen och man börjar svänga sidl
Jag tror inte man behöver vara rädd för att rotera för mycket (även om det går). Rotera 40-60 grader (det blir oundvikligen olika på den sida du inte andas och på andningssidan). Om man inte roterar är det svårt att hålla linjen och man börjar svänga sidl