Quote from Guest on 19 September 2009, 22:07Vad tycker ni man ska göra sista veckan innan LL? Med avseende på löpning/träning alltså? Hur trappar ni ner inför ett lopp?
Jag har inte sprungit nåt sedan i söndags utan gått på spinning samt simmat i stället, pga ont i vad och baksida lår. Har inte on
Vad tycker ni man ska göra sista veckan innan LL? Med avseende på löpning/träning alltså? Hur trappar ni ner inför ett lopp?
Jag har inte sprungit nåt sedan i söndags utan gått på spinning samt simmat i stället, pga ont i vad och baksida lår. Har inte on
Quote from Funbeat user on 19 September 2009, 22:17Nu ska jag iofs springa tjejloppet, men jag kommer att göra ungefär som du. Springa ett långsamt lite längre pass imorn, sen ett kortare lite snabbare på onsdag och utöver det blr det mest promenader, lite simning och så vattengympa på torsdagen och vila
Nu ska jag iofs springa tjejloppet, men jag kommer att göra ungefär som du. Springa ett långsamt lite längre pass imorn, sen ett kortare lite snabbare på onsdag och utöver det blr det mest promenader, lite simning och så vattengympa på torsdagen och vila
Quote from Funbeat user on 20 September 2009, 08:57Så här brukar jag göra sista veckan inför långlopp:
Måndag - yoga eller stretchpass i 60 min
Tisdag - mornjogg 8-10 k (börjar kolhydraturladdning)
Tisdag - kväll snabbdistans 5-6k med 3x100m stegringslopp.
Onsdag - yoga eller stretchpass i 60 min
Torsdag
Så här brukar jag göra sista veckan inför långlopp:
Måndag - yoga eller stretchpass i 60 min
Tisdag - mornjogg 8-10 k (börjar kolhydraturladdning)
Tisdag - kväll snabbdistans 5-6k med 3x100m stegringslopp.
Onsdag - yoga eller stretchpass i 60 min
Torsdag
Quote from Funbeat user on 20 September 2009, 19:20Jag har kört som vanligt men inte så långa pass varierad träning. Tisdag då blir det ett hårt pass för att tömma kroppen på kolhydrater för att sedan börja klunka i sig "Vitar" gött......
Jag har kört som vanligt men inte så långa pass varierad träning. Tisdag då blir det ett hårt pass för att tömma kroppen på kolhydrater för att sedan börja klunka i sig "Vitar" gött......
Quote from Funbeat user on 20 September 2009, 19:45Kör ett nytt upplägg i år. 15 km terräng igår. Dansade hela natten i höga klackar för att stärka vadmuskelaturen. Sov 4h, jobbat idag och glömde lunch hemma. Tur att det är en vecka kvar, detta kallas nedbrytning för att kunna övergå till uppladdning.
Kör ett nytt upplägg i år. 15 km terräng igår. Dansade hela natten i höga klackar för att stärka vadmuskelaturen. Sov 4h, jobbat idag och glömde lunch hemma. Tur att det är en vecka kvar, detta kallas nedbrytning för att kunna övergå till uppladdning.
Quote from Funbeat user on 20 September 2009, 19:59Jag vilar mig i form.
På så vis hoppas jag kunna knäcka den där rosslande halsen som kom på besök i morse. Taskig tajming.
Jag vilar mig i form.
På så vis hoppas jag kunna knäcka den där rosslande halsen som kom på besök i morse. Taskig tajming.
Quote from Funbeat user on 20 September 2009, 20:16Jag har också vilat mig i form sista tiden... Har lite problem med ett knä och en ljumske. Menjag ska ta mig runt på lördag även om det får bli en del promenader mot slutet. Ska bli skönt att få det överstökat. Det har varit en hel del ångest sista veckor
Jag har också vilat mig i form sista tiden... Har lite problem med ett knä och en ljumske. Menjag ska ta mig runt på lördag även om det får bli en del promenader mot slutet. Ska bli skönt att få det överstökat. Det har varit en hel del ångest sista veckor
Quote from Funbeat user on 20 September 2009, 20:19Jag resonerar som så att det viktigaste är att hålla mig frisk nu. Sen får jag väl springa så länge jag orkar och gå delar av loppet. Och krypa i mål 🙂
Så vet man vad man har att vänta nästa år...
Jag resonerar som så att det viktigaste är att hålla mig frisk nu. Sen får jag väl springa så länge jag orkar och gå delar av loppet. Och krypa i mål 🙂
Så vet man vad man har att vänta nästa år...
Quote from Funbeat user on 20 September 2009, 20:21Lycka till ALLA som genomför LL. avundas er för att ni orkar.
Lycka till ALLA som genomför LL. avundas er för att ni orkar.
Quote from Funbeat user on 20 September 2009, 22:05Tack, Johnny! En liten detalj bara - vi har inte orkat än. Vi har hittills bara betalt in startavgifen.
Skönt att höra om andra som kanske inte riktigt har förberett sig som det var tänkt och som har lite småskavanker här och där. Känns liksom stöttande
Tack, Johnny! En liten detalj bara - vi har inte orkat än. Vi har hittills bara betalt in startavgifen.
Skönt att höra om andra som kanske inte riktigt har förberett sig som det var tänkt och som har lite småskavanker här och där. Känns liksom stöttande