Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEnergiintag?
You need to log in to create posts and topics.

Jag tränar cykling och har ett slutmål i sikte, men vid varje träning lär man sig något nytt.

Vi cyklar 50min och pausar 10 och under dessa 10minuter ska jag försöka få i mig energi men jag har jätte svårt att äta eller dricka något förutom vatten.

Ja

Jag gillar snickers.

Ät 1/4 banan varje kvart ihop med ca 1 dl vatten, skippa stoppen. Om du har kört så hårt att du inte känner dig hunrig så ta det lite lugnare och ät i farten. Det tjänar du på i längden.

Ahaa, men stoppen måste vi ha i och med att vi kommer att cykla ca 10mil om dagen i 11dagar 🙂 Men att äta i farten låter som en god idé faktiskt. Märks på kadens och uthållighet direkt när energinivån sjunker.

Anneli, jag läste lite om din sida för att få en uppfattning om ditt slutmål. Det låter som långfärdscykling.

När man cyklar långt, så ligger man inte uppe i högsta puls, ansträngningsnivå, utan ligger konstant lite lägre. Energi behövs allt ändå, men de

Hmm, banan som växer i munnen?

Jag kör med mazariner, om nu någon har missat detta faktum.

Tack så jätte mycket Daniel 🙂 Du har helt rätt, vi har inte skött våra "normala" måltider vad gäller intag och tid. Det kommer vi att bli bättre på. Nu ligger jag på mellan & hög puls men det är för att jag är rätt otränad och ovan, men det förbättras v

Fp.David; den her er bedre:

BILD:http://www.mykransekake.com/images/kransekaker-025.jpg

En dansk kransekage, med norska flaggor.

OK, jag undrade just 😀

Var finns receptet?