Quote from Guest on 19 October 2012, 19:25Förpackningen rekommenderar 6-14 tabletter under ett fysiskt pass beroende på intensitet och tid. Min fråga är hur ofta man ska ta en sådan tablett under ett marathon? Kan 1 tablett/5km vara rimligt?
Förpackningen rekommenderar 6-14 tabletter under ett fysiskt pass beroende på intensitet och tid. Min fråga är hur ofta man ska ta en sådan tablett under ett marathon? Kan 1 tablett/5km vara rimligt?
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 19:35På Göteborg Marathon erbjöds sportdryck var 4e km. Eftersom det loppet anordnas av solvikingarna så vill jag inbilla mig att de vet vad de pysslar med. Så var 4e km baserat på denna anekdotiska evidens är mitt förslag.
På Göteborg Marathon erbjöds sportdryck var 4e km. Eftersom det loppet anordnas av solvikingarna så vill jag inbilla mig att de vet vad de pysslar med. Så var 4e km baserat på denna anekdotiska evidens är mitt förslag.
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 20:16SFIF ( Svenska Friidrottsförbundet ) rekommenderar vätska var 5:e km. Detta gjordes på den tiden folk sprang marathon. 5 km tog då ca. 20 minuter.
Tillhörde de som tyckte att t.ex. Stockholm Marathon borde placera vätska uträknat på max. tillåten tid div
SFIF ( Svenska Friidrottsförbundet ) rekommenderar vätska var 5:e km. Detta gjordes på den tiden folk sprang marathon. 5 km tog då ca. 20 minuter.
Tillhörde de som tyckte att t.ex. Stockholm Marathon borde placera vätska uträknat på max. tillåten tid div
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 20:21Det här är tabletter som man ska suga på.
Det här är tabletter som man ska suga på.
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 20:25Rådet fick jag på Team Sportia, på min fråga vad jag skall göra för att upprätthålla saltbalansen och inte stumna på slutet.
Rådet fick jag på Team Sportia, på min fråga vad jag skall göra för att upprätthålla saltbalansen och inte stumna på slutet.
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 20:25Om förpackningen säger hur många minutrar man tjänar per tablett så är det ju bara att knapra i sig så många som behövs för att göra sin önsketid.
Om förpackningen säger hur många minutrar man tjänar per tablett så är det ju bara att knapra i sig så många som behövs för att göra sin önsketid.
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 20:34Tyvärr ger inte förpackningen det rådet utan bara 6-14 st utan att ge ytterligare specifikation.
Tyvärr ger inte förpackningen det rådet utan bara 6-14 st utan att ge ytterligare specifikation.
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 20:36Då skulle jag vara tveksam till att lägga mer tid och pengar på frågan. Ut och träna istället.
Då skulle jag vara tveksam till att lägga mer tid och pengar på frågan. Ut och träna istället.
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 20:38Patrik, varje GT-tablett innehåller 15 kilokalorier: Max rekommenderat intag är 14 tabletter. Således kan du få ut 210 kcal av dem. På en mara är det inte mycket tillskott, så du kan inte förlita dig bara på dem i alla fall.
Patrik, varje GT-tablett innehåller 15 kilokalorier: Max rekommenderat intag är 14 tabletter. Således kan du få ut 210 kcal av dem. På en mara är det inte mycket tillskott, så du kan inte förlita dig bara på dem i alla fall.
Quote from Funbeat user on 20 October 2012, 17:09Är det GT-tabletter? Om du springer Lidingöloppet 30 km med Enervits egen langning, så får du en tablett att ta före start och två tabletter vid varje mil, förutom geler för extra energi. Så Enervit kör själva med en tablett/halvmil och en gel /mil.
Jag
Är det GT-tabletter? Om du springer Lidingöloppet 30 km med Enervits egen langning, så får du en tablett att ta före start och två tabletter vid varje mil, förutom geler för extra energi. Så Enervit kör själva med en tablett/halvmil och en gel /mil.
Jag