Quote from Guest on 29 May 2009, 09:43Hej alla cyklande vänner!
Är det någon som vet vilken typ av gänga det är på vevlagret på en
Bianchi Via Nirone 7 Alu -08
Är det Engelsk eller Italiensk gänga?Eller kan tips på vart man kan finna uppgifter om detta....
Funderar på att upgradera till
Hej alla cyklande vänner!
Är det någon som vet vilken typ av gänga det är på vevlagret på en
Bianchi Via Nirone 7 Alu -08
Är det Engelsk eller Italiensk gänga?
Eller kan tips på vart man kan finna uppgifter om detta....
Funderar på att upgradera till
Quote from Berit Bengtson on 29 May 2009, 09:53Mät bredden på vevlagerhuset;
68mm = BSA
70mm = ItalCampas UT vevparti/lager är bra, men de säljs billigare undet namnet Fulcrum.
http://www.bike-discount.de/shop/m451/k660/fulcrum.html?od=&ft=1
Mät bredden på vevlagerhuset;
68mm = BSA
70mm = Ital
Campas UT vevparti/lager är bra, men de säljs billigare undet namnet Fulcrum.
http://www.bike-discount.de/shop/m451/k660/fulcrum.html?od=&ft=1
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 10:25vad hoppas du vinna på uppgradering?
vad hoppas du vinna på uppgradering?
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 16:06Vinna & vinna....
Vet inte, det beror lite på vad längden har för betydelse...
sen är det bättre kvalite som jag är ute efter...
om det sen skulle bli lite snyggare gör ju inget... 😉
/Paul
Vinna & vinna....
Vet inte, det beror lite på vad längden har för betydelse...
sen är det bättre kvalite som jag är ute efter...
om det sen skulle bli lite snyggare gör ju inget... 😉
/Paul
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 16:31Varför vill du köra med 170?
Kör du med +120-130 i kadens?
Varför vill du köra med 170?
Kör du med +120-130 i kadens?
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 17:19Det är inte så att jag vill köra med 170
men undrar hur stor påverkan det har att gå ner i längd om ja ska byta/P
Det är inte så att jag vill köra med 170
men undrar hur stor påverkan det har att gå ner i längd om ja ska byta
/P
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 17:242½ mmkortare hävarm, men jag är intresserad av varför du tror att du cyklar fortare med en kortare vev?
2½ mmkortare hävarm, men jag är intresserad av varför du tror att du cyklar fortare med en kortare vev?
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 17:52Enligt olika tabeller borde jag ha 168 mm vevar. I h-e!
172,5 har det alltid varit och kommer alltid förbli - känns bäst.
Körde 175 mm vevar på tempocykeln på 80-talet för att få mer moment. Även det funkade bra.
Enligt olika tabeller borde jag ha 168 mm vevar. I h-e!
172,5 har det alltid varit och kommer alltid förbli - känns bäst.
Körde 175 mm vevar på tempocykeln på 80-talet för att få mer moment. Även det funkade bra.
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 19:56Har inte funderat så mycket på det, att cykla fortare, men vist de vill man ju me...
ville mäst höra era åsikter på kortare vevar eller längre för den delenVist 2.5 mm och 5mm på ett helt varv kanske inte gör så stor skilnad...
Har 170 på MTB:n men det
Har inte funderat så mycket på det, att cykla fortare, men vist de vill man ju me...
ville mäst höra era åsikter på kortare vevar eller längre för den delen
Vist 2.5 mm och 5mm på ett helt varv kanske inte gör så stor skilnad...
Har 170 på MTB:n men det
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 20:02Ju kortare vev desto starkare i benen och/eller högre kadens. Därmed kan knäet flexa mer om inte du har en bra stabilitet.
Dina knän mår ev. bättre av 175:or om du inte kan hålla tryck.
Rörligheten kan bara du och din ortoped svara på.
Ju kortare vev desto starkare i benen och/eller högre kadens. Därmed kan knäet flexa mer om inte du har en bra stabilitet.
Dina knän mår ev. bättre av 175:or om du inte kan hålla tryck.
Rörligheten kan bara du och din ortoped svara på.