Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEnkel men bra löparklocka?
You need to log in to create posts and topics.

Tack Linus. En nackdel med de modellerna verkar vara att knapparna för mellantider är ganska små. Vid intervallträning uppskattar jag att ha en ganska stor knapp. Till och med med klockorna från Garmin och Polar lyckas jag ibland trycka fel när jag är

Lars, många Polar-klockor har ju knappen för mellantider mitt på klockan. T ex Polar RCX5. I lördags körde jag 15-15 (fast jag körde 80m och med 15s vila) där jag knäppte mellantiderna. Hade jag då haft en klocka där mellantider tas med en liten knapp vi

Jag har en Casio WS110 de (få) gånger jag springer utan FR305:an. Den har nog allt du önskar, mellantiden tas med stora knappen på klockan osv. Kan passa på att varna för att köpa en FÖR billig klocka, jag köpte Teknikmagasinets "sport"variant och den höl

Jag måste erkänna att trots att jag har en RCX5 så kan jag, då jag är mot slutet av intervallerna, stänga av tidtagningen istf att trycka på mellantid som är den stora knappen i mitten.

Då behöver man en jätteklocka med bara en enda knapp, lika stor so

Jag vill ha en liten smidig klocka med EN stor knapp
Bara inte knappen är stor och klumpig 😉

Jag förprogrammerar mina intervaller i garmin (går säker i polars modeller också) så slipper man trycka på lapknappen öht.

Thomas, ja det fungerar om man springer på tid. Springer man på sträcka, typ 6*800m, blir det svårare.

Jo jag kör på sträcka ofta, men då kommer iofs behovet av fotpod eller gps in.

Eller en löparbana, vilket är vad jag ofta använder.

Leif och jag menade nog att den skall "automagiskt" trycka på lap vid slutet på intervallerna för att få splittider. Då måste klockan veta distansen på något sätt.