Quote from Funbeat user on 16 April 2012, 11:25Tack Linus. En nackdel med de modellerna verkar vara att knapparna för mellantider är ganska små. Vid intervallträning uppskattar jag att ha en ganska stor knapp. Till och med med klockorna från Garmin och Polar lyckas jag ibland trycka fel när jag är
Tack Linus. En nackdel med de modellerna verkar vara att knapparna för mellantider är ganska små. Vid intervallträning uppskattar jag att ha en ganska stor knapp. Till och med med klockorna från Garmin och Polar lyckas jag ibland trycka fel när jag är
Quote from Funbeat user on 16 April 2012, 11:52Lars, många Polar-klockor har ju knappen för mellantider mitt på klockan. T ex Polar RCX5. I lördags körde jag 15-15 (fast jag körde 80m och med 15s vila) där jag knäppte mellantiderna. Hade jag då haft en klocka där mellantider tas med en liten knapp vi
Lars, många Polar-klockor har ju knappen för mellantider mitt på klockan. T ex Polar RCX5. I lördags körde jag 15-15 (fast jag körde 80m och med 15s vila) där jag knäppte mellantiderna. Hade jag då haft en klocka där mellantider tas med en liten knapp vi
Quote from Funbeat user on 16 April 2012, 12:44Jag har en Casio WS110 de (få) gånger jag springer utan FR305:an. Den har nog allt du önskar, mellantiden tas med stora knappen på klockan osv. Kan passa på att varna för att köpa en FÖR billig klocka, jag köpte Teknikmagasinets "sport"variant och den höl
Jag har en Casio WS110 de (få) gånger jag springer utan FR305:an. Den har nog allt du önskar, mellantiden tas med stora knappen på klockan osv. Kan passa på att varna för att köpa en FÖR billig klocka, jag köpte Teknikmagasinets "sport"variant och den höl
Quote from Elias Engqvist on 16 April 2012, 14:34Jag måste erkänna att trots att jag har en RCX5 så kan jag, då jag är mot slutet av intervallerna, stänga av tidtagningen istf att trycka på mellantid som är den stora knappen i mitten.
Då behöver man en jätteklocka med bara en enda knapp, lika stor so
Jag måste erkänna att trots att jag har en RCX5 så kan jag, då jag är mot slutet av intervallerna, stänga av tidtagningen istf att trycka på mellantid som är den stora knappen i mitten.
Då behöver man en jätteklocka med bara en enda knapp, lika stor so
Quote from Funbeat user on 17 April 2012, 12:56Jag vill ha en liten smidig klocka med EN stor knapp
Bara inte knappen är stor och klumpig 😉
Jag vill ha en liten smidig klocka med EN stor knapp
Bara inte knappen är stor och klumpig 😉
Quote from Funbeat user on 17 April 2012, 15:25Jag förprogrammerar mina intervaller i garmin (går säker i polars modeller också) så slipper man trycka på lapknappen öht.
Jag förprogrammerar mina intervaller i garmin (går säker i polars modeller också) så slipper man trycka på lapknappen öht.
Quote from Funbeat user on 17 April 2012, 16:32Thomas, ja det fungerar om man springer på tid. Springer man på sträcka, typ 6*800m, blir det svårare.
Thomas, ja det fungerar om man springer på tid. Springer man på sträcka, typ 6*800m, blir det svårare.
Quote from Funbeat user on 17 April 2012, 22:51Jo jag kör på sträcka ofta, men då kommer iofs behovet av fotpod eller gps in.
Jo jag kör på sträcka ofta, men då kommer iofs behovet av fotpod eller gps in.
Quote from Funbeat user on 18 April 2012, 07:25Eller en löparbana, vilket är vad jag ofta använder.
Eller en löparbana, vilket är vad jag ofta använder.
Quote from Funbeat user on 18 April 2012, 07:37Leif och jag menade nog att den skall "automagiskt" trycka på lap vid slutet på intervallerna för att få splittider. Då måste klockan veta distansen på något sätt.
Leif och jag menade nog att den skall "automagiskt" trycka på lap vid slutet på intervallerna för att få splittider. Då måste klockan veta distansen på något sätt.