Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningEnkel passgenerator...
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

För ett som har lite bakgrund i simning och kör lite pass på kortbana då och då, kanske detta lilla hjälpmedel kan vara av intresse?

http://simpass.nu

Det är en omskrivning av en gammal generator som jag skrev för några år sedan.

Disclaimer! Obse

Tackar. Har använt din farodyne-generator som hjälp tidigare.

Nice! Såg att du ibland använder CR och ibland FR.

Anders: Kul att den tidigare kom till nytta. Hoppas denna nya ger dig lite nya uppslag. =)

Adrian: Står det CR föreslår den att du ska simma crawl. FR är frisim, dvs du får välja det simsätt du vill. Du har terminologin beskriven på hjälpsidan här:

ht

Cr vs Fr

inom simning är det bättre då att bara skriver FR för frisim

och VF för valfri simsätt

Aha, ja jag är så van vid samma uppdelning som Ryan nämnde, FR/VF, att jag inte ens reflekterade över att det skulle vara menat så 🙂

(Även om det tekniskt sett är korrekt att frisim är fritt simsätt så är min erfarenhet att det alltid betyder crawl. Öv

Hallå Adrian och tack för återkoppling!

Vilka benämningar man använder har nog säkert med bakgrund att göra (dvs, vilka termer som ens tränare använt). =)

Min personliga åsikt, är att VF och FR mest leder till förvirring. De är trots allt synonymer där

Tack Fedde.
Använt mig av din passgenerator för första gången idag. Det passar mig direkt som har precis noll fantasi. Jag är inte simmare i grunden utan började för några år sedan. Bra nivåer och lätt att modifiera om det är något som känns krångligt.

Roligt att du haft nytta av den, Franz!

Du har säkert redan märkt att utöver att ändra på sträcka, intensitet och stil så kan du inne i ett pass även slumpa fram enskilda delar av passet om någon föreslagen del känns för jobbig eller komplicerad. Då "skr

Jodå det har jag märkt. Även vikten av att ställa in en bra tid som starttid för att bekvämt simma 5x100. Men varför är det så stort hopp? 1:45, 2:00 och sedan 2:30 och 3:00. Vad hände med 2:15 och 2:45?
En annan fråga. T ex 6x25 CR (1-3)
Är (1-3) att se

12