Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEntimmesrekord bana
You need to log in to create posts and topics.

Det finns ganska många markeringar längs en velodrombana och att lägga till nägra till fungerar nog men jag ska fråga Pär vid tillfälle.

filmkamera klocka banmarkeringar...

undrar om banan i Falun blir tillräckligt bra för att nån ska ge sig på att försöka slå Pär Edgrens rekord som väl i och för sig är inofficiellt

Den är inte 250 meter lång så det lär inte hända.

synd! ja inte för att jag missunnar Pär rekordet utan för att det hade varit en kul grej med rekordförsök och rekord i olika klasser fast dom får väl köra med banrekord i stället då

Andra, befintliga, velodromer lär väl knappast försvinna så det går fortfarande att slå rekordet.

Hur lång blir banan i Falun? Ska den vara 250m för att vara "officiell"?

Hur lång är banan i Ballerup?

Det verkar ju inte vara nån som riktigt försökt slå rekordet nuförtiden.. Kan bero på reglerna som kommit kring velodromcyklingen.. har för mig att velodromcykling idagsläget sker med vanligt bockstyre, triathlonstyre får inte användas, och Obrees teknike

"Säg en cyklist som frivilligt sätter sig och pumpar maximalt, en timme, själv, på en velodrombana, på en enväxlad bockstyresracer? "

Maximalt är väl maximalt. Oavsett vad man har för styre så blir man väl lika trött.

Hehe jo aboslut, håller helt med.. Kanske felskrivet där, ville mest bara få ut att velodrome cykling i en timme för verkar för min del tråkigt, speciellt då det som tillåter en att prestera fram en maximal tid på en sån sak är förbjudet, dvs tempostyret!