Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 18:34Det är bara att köra femmilen på SM så kan du hålla på en timme, eller mer.
Jag har sett Obree köra och det såg inte så stabilt ut.
Att förbjuda nåt som kan innebära risker är helt ok och att sedan UCI ville stävja "kostnaderna" för specialcyklar med 6.8
Det är bara att köra femmilen på SM så kan du hålla på en timme, eller mer.
Jag har sett Obree köra och det såg inte så stabilt ut.
Att förbjuda nåt som kan innebära risker är helt ok och att sedan UCI ville stävja "kostnaderna" för specialcyklar med 6.8
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 19:55Jag håller med om att det ska regleras.
Har dock hört att Obree tänkt försöka slå rekordet nu i höst! På en hemmabyggd cykel. Har dock inte hittat så mycket info om när och var.
Saxat från wikipedia:
"In May 2009 Obree announced that he would make an
Jag håller med om att det ska regleras.
Har dock hört att Obree tänkt försöka slå rekordet nu i höst! På en hemmabyggd cykel. Har dock inte hittat så mycket info om när och var.
Saxat från wikipedia:
"In May 2009 Obree announced that he would make an
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 20:2367x13!
67x13!
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 20:48Jakten på en timmes rekordet har senare år mest handlat om IHPVA/WHPVA rekordet som puttsas nästan varje år.
Jakten på en timmes rekordet har senare år mest handlat om IHPVA/WHPVA rekordet som puttsas nästan varje år.
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 21:41jo är ju till skillnad från vanliga entimmesrekordet en typisk materialsport
jo är ju till skillnad från vanliga entimmesrekordet en typisk materialsport
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 21:48Annars brukar det mest vara ADHDrekord.
Annars brukar det mest vara ADHDrekord.
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 21:52Jag kan ju tycka att det borde vara rätt mycket prestige i att slå entimmesrekordet (i den hårdast reglerade klassen). Både Merkx och Moser har haft det.
Jag kan ju tycka att det borde vara rätt mycket prestige i att slå entimmesrekordet (i den hårdast reglerade klassen). Både Merkx och Moser har haft det.
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 21:54Det är inte så enkelt att slå rekord.
Pär hade liiiite problem efter sin timme och var liksom kvar i positionen.
Det är inte så enkelt att slå rekord.
Pär hade liiiite problem efter sin timme och var liksom kvar i positionen.
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 22:23Att slå entimmesrekordet i den hårdast reglerade klassen (UCI) som är långsamaste klassen verkar inte vara så eftertraktat.
Att slå entimmesrekordet i den hårdast reglerade klassen (UCI) som är långsamaste klassen verkar inte vara så eftertraktat.
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 22:28Det är tur för ADHDVVSgänget i så fall.
Det är tur för ADHDVVSgänget i så fall.