Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag kom hem med en vätskeryggsäck igår, men är osäker på om jag vågar börja använda den. Jag fick en känsla av att överarmarna riskerar att gnida emot/skava mot flaskorna!
Någon som har erfarenhet av detta, eller upplevde samma känsla i början? Hur

Jag började springa med flaskor i handen vilket var bekvämst att ha en ganska hög hållning med händerna nära bröstet. Köpte sedan en Ultimate Direction Scott Jurek där flaskorna sitter på bröstet precis där mina händer brukade pendla.

Första passet gick

Niklas,
Tack för svar! Då känner jag mig inte ensam!
Dock är jag tveksam till att ändra löpstil pga löparrygga, men det kanske inte var det som hände? Jag vill ju snarare ha överarmarna närmare kroppen och pendlingen mer rakt fram, än börja pendla mer dia

Sprang GAX 100 miles med den. Närmare 25 timmar utan några problem och då hade jag 2,4 liter, regnjacka, mobil och bilnycklar, pannlampa, buff, rymdfilt, extra batterier, ett rör med Tailwind och lite tabletter i den. Upplevde inga problem alls faktiskt.

Grymt, Niklas.
Jag vågade inte ta den till transportlöpningen idag, jag har inte hunnit gå omkring med den på mig inomhus ännu, det tänkte jag göra i helgen. Jag ska testa om jag kan ha någon annan flaska, med annan form, ifall jag känner av skav mot arma

Om armarna slår i så sitter den fel. Låter det som iaf.

/Christian

Fast det krävs nog faktiskt ett BMI på 16 eller liknande för att man skall kunna få flaskorna rakt bredvid varandra på bröstet. Inte ens på Scott Jurek själv sitter den så att flaskorna helt är utom räckhåll för armarna om man pendlar kraftfullt med dem r

För mig så pendlar underarmen under flaskorna, och överarmens rörelse är inte tillräckligt stor för att krocka med flaskorna. Det enda jag känt underarmen stöta emot någon enstaka gång är sidofickorna om jag stoppat i riktigt mycket i dem.

Vet inte om d

Jag har BMI 19, inte för att jag tror att det är relevant eller så.
Jag har den minsta storleken och bröstbanden helt åtdragna, annars sitter den löst. Det finns säkert fler band att dra i för att finjustera inställningen. Flaskorna är ganska stora och "b

I version 2.0 finns spännremmar även i sidofickorna (delvis dolda).

http://www.youtube.com/watch?v=NECWpEHcdEU&