Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Köpte min via Wiggle och fick flaskor till
Men OK 100g tyngre verkar den, men förhoppningsvis lite stryktåligare mtrl

Det här är tre finlemmade herrar som skapat 3 olika västar för lite olika önskemål.
Jag har en PB helt klart nöjd med den, även som Jan s skriver så finns det några fickor på sidorna som inte är helt lätt att komma åt, det går..om man vrider armen i lite

Precis som Jan-Erik säger så ingår flaskor i 2.0. Åtminstone när jag köpte i april. De var förpackade på ett sätt som gör att jag tror de verkligen ingår i alla 2.0.

Jan-Erik. Med sidoficka menar jag inte fickan under flaskan utan de som verkligen är på

Bra att ni fick med flaskor. Kollade igen på specifikationen och det står tydligt -Behållare ingår: No
Men om jag skall vara ärlig så fastnade jag för 1ans lite slimmare design och att den var röd istället för blå 🙂

Hur säkta Niklas men var ifrån skulle du beställa där det står att inte flaskorna är med?
Eller är det så att dom menade vätskeblåsan, för en sådan får man u inte.
Som Jan skriver, flaskorna satt fast på sina platser med ett buntband.
Jag har precis fått

På Wiggle

Ultimate Direction SJ Ultra Vest
Produktinformation
Herr: Ja
Vattentät: No
Kompatibel med vätskesystem: Yes
Behållare ingår: Yes
Regnskydd: No
Behållarens volym (l): 1
Volym (l): 9
Hög synlighet: No

Ultimate Direction SJ Ultra Vest 2.0
Produkt

Ser nu på den engelska sidan att det står Bladder Included: No, så får helt enkelt sluta hänga på den svenska sidan.

Där ser man. 🙂
Kan vara bra att veta för framtida köp, att översättningarna ibland kan bli fel eller vad det nu var här. Men i ditt fall var det inte det som avgjorde

För en nyfiken! (Edit: den nyfikna har nämligen camelback och ska också springa Tromsö Skyrace) 🙂

Tips på om man ska ha camelback med lite utrymme eller en sådan ni pratar om, med flaskorna framtill.

Plus?
Minus?

enda gången camelback är bra är på träning, eller om du MÅSTE bära mycket vatten.

Det är min åsikt iaf=)

vh
Christian