Quote from Funbeat user on 5 August 2014, 14:58Ok, men mycket vatten, en blåsa rymmer oftast ca 3 liter, 2 flaskor är ju 2 liter...man kan väl bara "inte" fylla på sista litern och ta ut luften så att den sitter platt mot ryggen och slipper skvalpet som du kanske får när du har flaskor...
bara en mot
Ok, men mycket vatten, en blåsa rymmer oftast ca 3 liter, 2 flaskor är ju 2 liter...man kan väl bara "inte" fylla på sista litern och ta ut luften så att den sitter platt mot ryggen och slipper skvalpet som du kanske får när du har flaskor...
bara en mot
Quote from Funbeat user on 5 August 2014, 14:59Om man ska springa en riktig ultra så behöver man ta med sig saker. Dessa ultror har ofta långt mellan kontrollerna och mycket kan hända med väder, temperatur, lyset, skrapsår, toabesök, navigeringen, mm. Dessutom krävs vätska och energi, och det som finn
Om man ska springa en riktig ultra så behöver man ta med sig saker. Dessa ultror har ofta långt mellan kontrollerna och mycket kan hända med väder, temperatur, lyset, skrapsår, toabesök, navigeringen, mm. Dessutom krävs vätska och energi, och det som finn
Quote from Funbeat user on 5 August 2014, 15:08Jag har väldigt dålig koll på hur mycket jag dricker ur en ryggsäck. När man ser sina flaskor vet man däremot precis hur mycket som har gått åt och hur mycket som är kvar.
Jag har väldigt dålig koll på hur mycket jag dricker ur en ryggsäck. När man ser sina flaskor vet man däremot precis hur mycket som har gått åt och hur mycket som är kvar.
Quote from Funbeat user on 5 August 2014, 17:08camelbacken la jag helt ner när jag köpte Ultimate Direction. Jag var aldrig riktigt bekväm med att suga ur en slang. Nu har man som sagt bättre koll på sitt vätskeintag, sen kan man ha lite olika vätskor i flaskorna efter behag.
camelbacken la jag helt ner när jag köpte Ultimate Direction. Jag var aldrig riktigt bekväm med att suga ur en slang. Nu har man som sagt bättre koll på sitt vätskeintag, sen kan man ha lite olika vätskor i flaskorna efter behag.
Quote from Funbeat user on 5 August 2014, 18:34Tack för inputs, jag ska ta mig till affär och se hur dessa känns och pilla på alla funktioner 🙂 Stackars försäljare...
Tack för inputs, jag ska ta mig till affär och se hur dessa känns och pilla på alla funktioner 🙂 Stackars försäljare...
Quote from Funbeat user on 5 August 2014, 20:05+1 till Mister Blister och Antero N
Dessutom går det mycket enklare och snabbare att fylla flaskor vid en vätskekontroll än en blåsa. Dessutom är en blåsa svårare att diska och torka. Summa summarum tre viktiga orsaker till att jag inte använder blåsan ja
+1 till Mister Blister och Antero N
Dessutom går det mycket enklare och snabbare att fylla flaskor vid en vätskekontroll än en blåsa. Dessutom är en blåsa svårare att diska och torka. Summa summarum tre viktiga orsaker till att jag inte använder blåsan ja
Quote from Funbeat user on 5 August 2014, 20:23David S,
Trevligt, då kanske vi ses vid Tromsö Sky Race!
Det jag lärde mig, kvickt, på Sweden Sky Race 24, är att det är förbenat bra att ha en eller två flaskor med minst 5 dl vardera att fylla i bäckar och dylikt. En vätskeblåsa blir svår att fylla i en
David S,
Trevligt, då kanske vi ses vid Tromsö Sky Race!
Det jag lärde mig, kvickt, på Sweden Sky Race 24, är att det är förbenat bra att ha en eller två flaskor med minst 5 dl vardera att fylla i bäckar och dylikt. En vätskeblåsa blir svår att fylla i en
Quote from Funbeat user on 5 August 2014, 23:02Flaskorna som hör till västen är ca 5 dl st, alltså 1 liter tillsammans.
/Christian
Flaskorna som hör till västen är ca 5 dl st, alltså 1 liter tillsammans.
/Christian
Quote from Funbeat user on 6 August 2014, 00:210.6 dl för att vara mer exakt.
Det finns rem/hållare att skaffa till de flaskor som följer med ryggan om man skulle föredra att ha dem som handhållna. Jag körde med den flasktypen även innan jag skaffade SJ, och då som handhållen så jag har hållaren. Hä
0.6 dl för att vara mer exakt.
Det finns rem/hållare att skaffa till de flaskor som följer med ryggan om man skulle föredra att ha dem som handhållna. Jag körde med den flasktypen även innan jag skaffade SJ, och då som handhållen så jag har hållaren. Hä
Quote from Funbeat user on 6 August 2014, 07:27Jenny:
Tack för tipsen, ska kolla på hemsidan! Ultra har testat på innan även om det då varit fler stationer än i Tromsö. Jag brukar dock bära med mig minimalt men denna gång vill jag ha mer vätska + obligatorisk utrustning så därför undrar jag lite hur
Jenny:
Tack för tipsen, ska kolla på hemsidan! Ultra har testat på innan även om det då varit fler stationer än i Tromsö. Jag brukar dock bära med mig minimalt men denna gång vill jag ha mer vätska + obligatorisk utrustning så därför undrar jag lite hur